Infraestructures

mobilitat

Argentona vol portar als tribunals la ronda de Mataró

El govern municipal presentarà un recurs contenciós administratiu per mirar de frenar la construcció de la nova infraestructura

El regidor d'Urbanisme espera que el nou govern de la Generalitat “sigui receptiu”

Argentona ha decidit passar a l'acció per intentar aturar el projecte de la ronda de Mataró. I és que l'equip de govern municipal –Tots per Argentona (TxA) i CiU– ha anunciat que presentarà un recurs contenciós administratiu davant el Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) contra el projecte de la ronda de Mataró, o el que és el mateix, durà als tribunals la Generalitat per intentar aturar la construcció dels vials de la futura ronda de Mataró, que segons les previsions s'haurien de començar a fer entre finals del 2010 i començament del 2011.

Al desacord manifest del govern argentoní amb el projecte de la ronda, també s'hi ha d'afegir el malestar que va causar en el consistori el fet que la Generalitat no hagués contestat cap dels requeriments que l'Ajuntament els va enviar. El regidor d'Urbanisme, Xavier Collet (TxA), justifica la presentació del contenciós dient que “es mirarà d'aturar aquest projecte i que no es faci mai”. A més, Collet recorda que “l'única resposta per escrit que ha arribat des de la Generalitat ha estat per dir que no notificaria personalment als expropiats afectats per la construcció d'aquesta infraestructura”.

Davant la situació de manca de resposta, dimecres passat, la regidoria d'Urbanisme va convocar, a la sala de plens, una seixantena de persones entre propietaris, representants d'entitats d'Argentona, representants de la Coordinadora del Maresme i tècnics i representants municipals, per exposar-los les noves accions que durà a terme. I és que el projecte de la ronda de Mataró es preveu que afecti 65 finques del terme municipal d'Argentona –algunes de les quals són de titularitat municipal–, cosa que suposa l'ocupació d'uns 100.000 metres quadrats de superfície, aproximadament. Tot i això, el regidor d'Urbanisme s'ha mostrat esperançat en una rectificació del proper govern de la Generalitat, “perquè seran receptius a les demandes”. En aquest sentit, a Xavier Collet li agradaria que “per responsabilitat” els altres grups municipals donessin suport a l'acció del govern.

Solucions alternatives

Segons Collet, el projecte de la ronda de Mataró “és la solució més irreversible i la més cara”, i hi afegeix que “no s'han estudiat possibles alternatives”. I és que segons el regidor d'Urbanisme el nou nus que s'ha de fer al costat de la riera d'Argentona per millorar les connexions de la C-60 i la C-32 “hi farà molt insegura la incorporació amb cotxe”. A més, el polític argentoní també opina que aquest fet farà que les dues carreteres secundàries que connecten Argentona i Mataró “vagin més plenes de cotxes sense estar preparades per aguantar aquest increment de trànsit”. En aquest aspecte, Collet creu que s'haurien de fer actuacions de millora en aquestes vies, però de moment “ni se n'ha parlat, o les propostes han estat insuficients”. Finalment, el regidor explica que es donarà suport a la manifestació que la coordinadora Preservem el Maresme ha convocat per al proper dia 21, i que “la regidoria intentarà aconseguir el màxim d'adhesions institucionals i suports per qüestionar la viabilitat de la ronda de Mataró i la ronda del Maresme”.

LA FRASE

El recurs pretén aturar la construcció d'aquesta infraestructura i que no es faci mai
Xavier Collet
regidor d'urbanisme d'argentona


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.