Infraestructures

Les obres d'ampliació de l'AP-7 arriben a l'equador

En el tram entre Vilademuls i la Jonquera s'alternen els trams gairebé enllestits amb els que s'han de començar

L'objectiu és haver-ho enllestit al setembre i, a finals d'aquest any acabar el tram de Girona

Els de Fornells i Sant Gregori començaran aviat

El de Vilademuls, pendent d'aprovació

Els viaductes sobre el Terri a Medinyà, i el del Ter, a Salt, són els més complexos
La data

D'aquí a un any, les obres d'ampli­ació de l'auto­pista entre For­nells i la Jon­quera ja hau­ran d'estar aca­ba­des. Segons han expli­cat a Acesa, els tre­balls van al ritme pre­vist i, en prin­cipi, es com­pli­ran els ter­mi­nis que va posar la con­ces­sionària. El calen­dari marca el segon semes­tre de l'any com a data per aca­bar tots tres trams (For­nells-Vila­de­muls, Vila­de­muls-Figue­res sud i Figue­res sud-la Jon­quera). El tram de cir­cum­val·lació de Girona, que s'ha d'ampliar amb dos car­rils per sen­tit per assu­mir el des­do­bla­ment de l'N-II, anirà una mica més lent i es podria aca­bar a finals d'any. Men­tre que els dos trams nord s'havia pre­vist fina­lit­zar-los al vol­tant de setem­bre.

Ara mateix, les cons­truc­to­res ja tenen alguns dels trams en estat molt avançat, i estan fent les fases prèvies a l'asfal­tatge dels late­rals. En els trams en obres, la velo­ci­tat es limita a 80 quilòmetres per hora a causa de l'estre­tor dels car­rils i la manca de voral. Entre Vila­de­muls i la Jon­quera, aquest és el cas per exem­ple del tram més pro­per a la Jon­quera, i també del que va des de la sor­tida de l'Escala fins a l'alçada apro­xi­ma­da­ment de Vila­fre­ser. En altres trams, per la seva banda, els tre­balls són gai­rebé ine­xis­tents, com és el cas de bona part del tram entre les sor­ti­des de Figue­res sud i Figue­res nord. També hi ha zones en les quals les cons­truc­to­res han començat a fer tas­ques prèvies de des­bros­sa­ment i neteja dels late­rals i la mit­jana, en funció del lloc pel qual s'ampliarà la car­re­tera. Aquest és el cas dels trams entre la sor­tida de l'Escala i Bàscara, des de l'àrea de ser­vei L'Empordà fins a la sor­tida de Figue­res sud, i entre l'enllaç de Sarrià de Ter, Sant Julià de Ramis i Sant Gre­gori.

Obres de cir­cum­val·lació

Les obres del ter­cer car­ril en els dos trams nord van començar el mes de febrer. En canvi, les del ter­cer i quart car­ril entre For­nells i Vila­de­muls ho va fer una mica més tard, a finals de l'estiu, i quan el Minis­teri de Foment va haver apro­vat el pro­jecte. Aquest tram és el més com­plex, perquè l'ampli­ació serà de qua­tre car­rils, pre­ci­sa­ment en una zona amb una forta pressió urbana. El cas més com­pli­cat de resol­dre era el de Sarrià de Ter, on es pas­sava molt a prop d'alguns habi­tat­ges. Després de mesos de nego­ci­a­ci­ons, Acesa va ender­ro­car sis habi­tat­ges el mes pas­sat, i es van recol·locar els inqui­lins en unes cases noves.

A més, aquest tram conté les dues estruc­tu­res més espec­ta­cu­lars de tota l'ampli­ació: els via­duc­tes sobre el Terri a Medinyà, i sobre el Ter i les Deve­ses a Salt.

LA XIFRA

39,6
quilòmetres
fan els dos trams nord: de Vilademuls a Figueres sud, i després fins a la Jonquera
2012
A principis d'aquest any
és quan s'ha previst que estiguin totes les obres acabades, inclosos els enllaços

Els enllaços nous, el més endarrerit

La construcció dels enllaços en la circumval·lació de Girona són les obres que han tingut una tramitació més lenta. En els de Fornells –on connectarà amb l'A-2– i Sant Gregori –que també serà la sortida centre de Girona–les obres podran començar aviat, ja que ara estan en procés de licitació. De fet, el Ministeri de Foment va anunciar la setmana passada la relació de béns i propietaris afectats per aquests dos enllaços, com a pas anterior a l'aixecament de les actes prèvies a l'ocupació dels terrenys. Els propietaris afectats per l'enllaç de Fornells estan citats als ajuntaments de Fornells i Aiguaviva el dimecres 9 de febrer, i els afectats pel de Girona i Sant Gregori el 8 de febrer.

En canvi, l'enllaç de Vilademuls encara està pendent de l'aprovació del projecte constructiu que ha de fer el ministeri. La suspensió del desdoblament de l'N-II de Medinyà a Orriols, punt on havia de connectar amb l'autopista, ha obligat a redefinir tot el projecte.

El tercer carril fins a Girona sud, acabat

El tram que ja s'ha posat parcialment en funcionament és el que va des del que serà l'enllaç de Fornells amb l'A-2 a la sortida de Girona sud. En aquest punt ja s'ha construït el tercer carril que dóna continuïtat a les obres que s'havien fet entre Maçanet i Fornells, i ja s'ha deixat aquest petit tram d'uns dos quilòmetres a punt per habilitar-hi el quart carril, un cop s'hagi construït l'enllaç. En el tram de circumval·lació de Girona, que serà gratuït per a moviments interns, les obres estan avançades també entre l'accés de Girona sud i Salt i el pont sobre el Ter, on ja s'està pintant la que serà l'ampliació dels carrils. En canvi, en la resta del tram, les obres estan més endarrerides. Per exemple a l'entorn de la sortida de Sarrià s'estan fent alguns treballs previs.

El tram entre Maçanet i Fornells es va posar en servei a finals de juliol, amb uns tres mesos de retard.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.