Medi ambient

Polèmica per la creació d'un miniaeròdrom al cor dels Aspres

L'impulsor del projecte diu que té l'avís favorable de la Prefectura i argumenta que l'estructura tindrà una utilitat per a la defensa i la prevenció d'incendis, mentre que el municipi de Llauró, on es faria l'aeròdrom, s'hi oposa

Els ajun­ta­ments de Llauró i Tor­de­res han posat a dis­po­sició del públic una petició amb reco­llida de sig­na­tu­res per opo­sar-se al pro­jecte de cons­trucció d'un petit aeròdrom al ter­ri­tori muni­ci­pal de Llauró. Les obres de rea­lit­zació d'aquesta estruc­tura pri­vada (de tipus alti­sur­face) ja han començat, i segons el pro­pi­e­tari dels ter­renys, Mic­hel Gis­pert, podrien ser aca­ba­des en alguns mesos. La pista de terra, d'una llar­gada d'uns tres-cents metres per una amplada d'entre cin­quanta i vui­tanta metres, per­me­tria l'ater­ratge i l'enlai­ra­ment de petits apa­rells de turisme.

Roger Tourné, alcalde de Llauró, explica que el seu muni­cipi ja es va pro­nun­ciar en con­tra d'aquest pro­jecte el 2009. Ara torna a ser d'actu­a­li­tat perquè és pri­vat, i perquè si obté les auto­rit­za­ci­ons de la Pre­fec­tura i els ser­veis de l'Estat, es podria fer mal­grat l'opo­sició de l'Ajun­ta­ment. “Si la Pre­fec­tura ho auto­ritza, nosal­tres no hi podrem fer res; però aquest aero­port és total­ment en con­tra­dicció amb les res­tric­ci­ons que ens impo­sen en nom de la pre­venció con­tra els incen­dis. És un pro­jecte pri­vat, pel plaer de qua­tre per­so­nes, i repre­senta un perill per als Aspres”, diu el bat­lle. Al muni­cipi veí, Tor­de­res, la bat­llessa, Maya Lesné, i el seu con­sell muni­ci­pal, també han adop­tat una deli­be­ració con­tra el pro­jecte d'aeròdrom. Al bloc muni­ci­pal de Tor­de­res, hi ha una crida als veïns perquè sig­nin la petició. Els opo­sants des­ta­quen que el pro­jecte és con­trari al desen­vo­lu­pa­ment d'un turisme verd, i que els lleu­res moto­rit­zats amb el soroll i les molèsties que pro­vo­ca­ran, gene­ra­ran con­flic­tes d'interes­sos. Els dos alcal­des con­si­de­ren també injust que la Pre­fec­tura auto­ritzi aquest pro­jecte i alhora pro­hi­beixi qual­se­vol edi­fi­cació als habi­tants de la zona, en nom del perill d'incen­dis.

Mic­hel Gis­pert, el pro­pi­e­tari dels ter­renys i impul­sor del pro­jecte, con­si­dera que les crítiques són injus­ti­fi­ca­des: “S'opo­sen al pro­jecte per motius per­so­nals i perquè no s'han infor­mat”. Segons Mic­hel Gis­pert, la pista és la millor manera de tenir net un talla­foc, i a més garan­tirà la presència d'una reserva d'aigua, que serà la més gran que hi haurà als Aspres. “Aquesta estruc­tura tindrà una gran uti­li­tat i cap incon­ve­ni­ent: com a màxim vindrà un avió per set­mana i es tracta d'avi­ons que tenen silen­ci­a­dors, per no espan­tar la fauna”, insis­teix Mic­hel Gis­pert.

Per poder uti­lit­zar aquest tipus de petits aero­ports de mun­ta­nya, els pilots han de tenir una homo­lo­gació específica, només n'hi ha qua­tre a la Cata­lu­nya del Nord. “Els conec, són amics que me vin­dran a salu­dar”, diu l'impul­sor del pro­jecte. Mic­hel Gis­pert afirma que ha pre­sen­tat el seu pro­jecte als ser­veis de l'avi­ació civil i de pre­venció d'incen­dis i que ningú s'oposa a l'aeròdrom. Ara només espera una ates­tació de non-refus per part de la Pre­fec­tura per aca­bar les obres, i amb uns mesos l'aeròdrom podria fun­ci­o­nar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.