Infraestructures

INFRAESTRUCTURES

Adif ja té a punt les vies del TAV per instal·lar-les

De Sant Julià de Ramis a Figueres s'han començat a posar travesses

Les vies de la nova línia del TAV que es cons­tru­eix entre Sant Julià de Ramis i Figue­res ja són a peu d'obra a punt de ser mun­ta­des. L'empresa ges­tora de les obres, Adif, ha expli­cat que ha ini­ciat els tre­balls pre­vis de col·locar uns 131 quilòmetres de car­rils, 115.820 tra­ves­ses i 205.650 m³ de balast, que és la grava grossa que se situa entre les vies per assen­tar les tra­ves­ses. Aquesta actu­ació suposa una inversió de 9,6 mili­ons d'euros i repre­senta un pas més en la línia del TAV que està pre­vist que entri en ser­vei l'any vinent.

Segons ha expli­cat Adif, la ins­tal·lació de les vies es fa mit­jançant maquinària espe­ci­a­lit­zada des de la base de mun­tatge de Sant Feliu de Bui­xa­lleu. També hi ha tres pla­ta­for­mes on s'acu­mula el balast que es dis­tri­buirà al llarg del recor­re­gut: a Santa Llo­gaia –de 14.000 m² de superfície–, Pontós –17.500 m²– i Sant Julià de Ramis –23.400 m².

De Girona a Figue­res els tre­balls més avançats se situen a la comarca de l'Alt Empordà i, espe­ci­al­ment, entre Bàscara i Vila­fant. En aquest muni­cipi hi ha l'estació que es va estre­nar el pas­sat mes de desem­bre, on arri­ben els trens d'alta velo­ci­tat fran­ce­sos de la com­pa­nyia SNCF, que fan el tra­jecte entre París i Figue­res. Els pas­sat­gers que volen con­ti­nuar fins a Bar­ce­lona han de fer trans­bord i con­ti­nuar el recor­re­gut per la línia con­ven­ci­o­nal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.