L'autovia costa al voltant d'un euro per vehicle
La Generalitat paga 0,8 euros per cotxe i 1,1 euros per cada camió que hi passi
Els més de 300 milions d'euros que ha costat el desdoblament entre Centelles i Ripoll seran sufragats per la Generalitat amb un peatge a l'ombra. Ahir mateix, amb el Conseller de Territori i Sostenibilitat a dalt del viaducte on va presidir la posada en marxa del tram Sora-Ripoll, el govern al qual pertany ja va començar a computar cotxes i camions per anar a pagar el cost de l'obra a la concessionària Cedinsa.
Ho haurà de fer durant trenta anys que podrien ser més o menys segons el nombre de vehicles que utilitzin aquesta via de comunicació. En concret, el peatge a l'ombra estipulat preveu pagar un euro i deu cèntims per cada camió que hi circuli i vuitanta cèntims per cada cotxe. El sistema de finançament d'obres públiques del peatge a l'ombra ha estat molt utilitzat durant els últims anys en l'obra pública. També l'anomenat mètode alemany, en què les constructores sufraguen l'obra i, un cop acabada, la Generalitat la va pagant amb interessos inclosos. Per aquest mètodes, per exemple, s'està finançant una altra de les grans obres en infraestructures viàries del país dels últims anys. Es tracta de l'eix Vic- Olot a través de la connexió artificial entre la Garrotxa i Osona pel túnel de Bracons.
El conseller Recoder va avançar, però, que estudien prescindir-ne en les noves obres.