Infraestructures

infraestructures

L'ús del TAV repunta a l'estiu amb més de 90.000 usuaris

Dels 193.083 viatgers entre gener i agost, 92.539 han fet ús del servei durant la temporada turística

El trajecte més demanat és el de Figueres a París, seguit del de Figueres a Montpeller

El nom­bre d'usu­a­ris del ser­vei que uneix Bar­ce­lona, Girona i Figue­res amb París amb tren d'alta velo­ci­tat (TAV) ha repun­tat durant la tem­po­rada turística, amb un balanç de 92.539 usu­a­ris en els dos mesos d'estiu, segons dades de l'empresa Renfe. De fet, aquesta xifra suposa un 47,9% del total d'usu­a­ris regis­trats durant els pri­mers vuit mesos d'aquest any: 193.083 viat­gers. Entre l'1 de gener i finals de juliol havien fet ser­vir aquest ser­vei 100.544 cli­ents.

Entre gener i agost, el tra­jecte més dema­nat ha estat el que uneix Figue­res i París, amb 73.853 cli­ents. El seguei­xen en el rànquing el viatge de Figue­res a Mont­pe­ller, amb 59.959 cli­ents, i el de Figue­res a Per­pinyà, amb 24.255 cli­ents.

Usu­a­ris inter­na­ci­o­nals

L'entrada en fun­ci­o­na­ment del tren d'alta velo­ci­tat en el tram de Figue­res a Per­pinyà, ha fet aug­men­tar de con­si­de­ració el nom­bre d'usu­a­ris que uti­lit­zen el tren per fer viat­ges inter­na­ci­o­nals. En con­cret, segons dades ofer­tes per la com­pa­nyia Renfe, els 193.083 viat­gers que s'han regis­trat entre gener i agost supo­sen un incre­ment del 70% res­pecte de l'any ante­rior, quan encara no fun­ci­o­nava l'alta velo­ci­tat i, per tant, l'única via per tra­ves­sar la fron­tera era fer trans­bord a Port­bou o bé a Cer­vera de la Marenda. Aques­tes dades comp­ta­bi­lit­zen només els viat­gers de trens diürns i exclo­uen el tren hotel.

Els cli­ents del TAV que uti­lit­zen a Figue­res els trens ano­me­nats d'enllaç inter­na­ci­o­nal de Renfe supo­sen ja el 70,7% de tots els cli­ents inter­na­ci­o­nals. És a dir que encara hi ha gai­rebé un 30% d'aquests usu­a­ris que fan ser­vir la línia con­ven­ci­o­nal del tren i tra­ves­sen de la Cata­lu­nya sud a la Cata­lu­nya nord per Port­bou.

En fun­ci­o­na­ment

El 19 de desem­bre del 2010 va entrar en fun­ci­o­na­ment un ser­vei com­bi­nat de qua­tre trens dia­ris, dos per sen­tit, entre Cata­lu­nya i França a través del túnel del Pertús. Amb aquests nous ser­veis el viatge entre Bar­ce­lona i París es fa en 7 hores i 25 minuts men­tre que per fer el tra­jecte entre Figue­res i París es triga 5 hores i 35 minuts.

El viat­gers fan el tra­jecte per la via de tren con­ven­ci­o­nal des de Bar­ce­lona fins a arri­bar a l'estació de Figue­res-Vila­fant, on poden aga­far l'alta velo­ci­tat. Els trens d'alta velo­ci­tat tenen 510 pla­ces dis­po­ni­bles, de les quals 182 són en pri­mera classe i 328, en segona classe Els preus depe­nen de l'oferta i de l'ante­lació amb què s'agafi el bit­llet. Ho ges­ti­o­nen Renfe i la seva homòloga fran­cesa.

73.853
clients
han viatjat en vuit mesos entre Figueres i París, en el trajecte més demanat, segons Renfe.
193.083
usuaris
han viatjat amb TAV en els vuit primers mesos de l'any. El trajecte més demanat és Figueres-Montpeller.
70
per cent
és l'increment que ha viscut el trànsit de viatgers internacionals del tren amb la posada en marxa del TAV.

Les obres entre Figueres i Girona, a bon ritme

Pel que fa a la via que s'ha d'acabar de construir entre les poblacions de Girona i Figueres, l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ja té instal·lada la via en 24 dels 31 quilòmetres d'aquest tram, que és l'últim que falta per poder posar en servei el tren d'alta velocitat, no només fins a Figueres, sinó també fins a Girona i Barcelona.

Això significa que un 77% de la via ja està posada. En aquests vint-i-quatre quilòmetres ja hi ha col·locats els carrils, les travesses i el balast, i ara es fan operacions tècniques per comprovar la instal·lació. També la instal·lació de la catenària avança a bon ritme i en quinze dels trenta-un quilòmetres de Girona a Figueres ja s'han posat els pals i també s'ha tirat el cablejat.

Els túnels no estan inclosos en aquestes xifres perquè porten un altre ritme.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.