Infraestructures

infraestructures

L'aeroport de Girona tanca el 2011 amb 3 milions d'usuaris

Des del 2004 que no hi havia un nombre de viatgers tan baix

La davallada ha estat d'un 38%, i s'espera que l'anunci de dimarts de Ryanair canviï la tendència a la baixa dels últims anys

Just l'endemà de l'anunci de recu­pe­ració de rutes de Rya­nair, Aena va fer públics ahir els resul­tats de l'aero­port de Girona el 2011. Van pas­sar per les ins­tal·laci­ons de Vilobí 3.007.649 per­so­nes, un 38,2% menys que el 2010. Així, el 2011 va ser el ter­cer any seguit amb dava­llada de viat­gers, després que el 2010 i el 2009 es per­des­sin un 8% i un 4,1% d'usu­a­ris res­pec­ti­va­ment. Lluny que­den, doncs, els 5,5 mili­ons acon­se­guits el 2008. Dels 3 mili­ons asso­lits l'any pas­sat, 2,7 els va por­tar la com­pa­nyia irlan­desa de baix cost. En segona posició va que­dar Transa­via, amb 101.000 viat­gers. La ferida d'aquest des­cens s'ha vist alleu­jada per l'acord entre Rya­nair i l'Agi per als pro­pers cinc anys. Amb el nou acord, l'aerolínia ja va anun­ciar ahir que aquest estiu ofe­rirà 59 rutes des de Girona i que hi tindrà nou avi­ons en base. Es pas­sarà de les 86 freqüències a la set­mana de l'hivern a 236 vols a par­tir del 25 de març, quan s'ini­cia la tem­po­rada d'estiu.

Amb la firma de l'acord es pro­du­ei­xen situ­a­ci­ons que no es veien des de l'entrada de Rya­nair a Bar­ce­lona l'1 de setem­bre del 2010. Per exem­ple, torna a haver-hi un nom­bre con­si­de­ra­ble de rutes que es repe­tei­xen tant a Girona com al Prat, com ara les de Brus­sel·les, Lon­dres, Milà, Dublín i Eivissa. I, per pri­mera vegada, es cap­gira la situ­ació que havia estat habi­tual fins ara i que con­sis­tia en què Girona perdés rutes que gua­nyava Bar­ce­lona. A par­tir de l'estiu, algu­nes des­ti­na­ci­ons, com ara Düssel­dorf i Càller, aban­do­nen el Prat per tor­nar a Girona, amb una freqüència diària en tots dos casos. A més, s'ha recu­pe­rat la ruta a Madrid amb un vol al mig­dia i un a la nit. Així, per al 2012 es pre­veu arri­bar als 3,5 mili­ons, poc més de 3 dels quals de Rya­nair, en funció de la pro­gra­mació d'hivern.

Ajun­ta­ment i Cam­bra

Dels agents que for­men l'Agi, l'alcalde de Girona Car­les Puig­de­mont va des­ta­car ahir que l'acord bene­fi­ciarà l'eco­no­mia de la ciu­tat, i va recor­dar els objec­tius de la seva inte­gració en l'Agi: “Volem ser-ne un motor i ser-hi pre­sents, per fer arri­bar les deman­des que interes­sen a Girona i també per tenir-hi una posició des­ta­cada quan hi hagi un nou model de gestió.” El pre­si­dent de la Cam­bra de Comerç Domènec Espa­dalé va des­ta­car el pes de les noves rutes d'Escan­dinàvia perquè “por­ten un turisme de qua­li­tat i perquè afa­vo­rei­xen les rela­ci­ons entre empre­ses”, com també el cas de Madrid. Per Espa­dalé, la xifra de l'acord és bona tenint en compte la situ­ació econòmica actual, sense des­car­tar aug­men­tar en el futur. Final­ment, el dipu­tat del PSC Àlex Sáez també es va mos­trar satis­fet, si bé va lamen­tar que s'hagi per­dut un any: “Hau­rem d'ana­lit­zar-ne els bene­fi­cis en relació amb els diners públics que s'hi inver­tei­xin, una infor­mació que ara no tenim”, va dir.

LA XIFRA

2,7
milions de viatgers
va portar Ryanair el 2011, mentre que el 2012 preveu superar els 3 milions.

Denúncia d'UGT per l'actuació de Lesma Handling

UGT ha denunciat davant Treball Lesma Handling, que fa els serveis de terra de Ryanair a Girona, perquè contracta treballadors a ETT mentre el personal viu un ERO de reducció de jornada.

Reaccions a les crítiques del ministre Soria a les ajudes a Ryanair

Les declaracions del ministre d'Indústria, Energia i Turisme, José Manuel Soria, contra les ajudes econòmiques a les aerolínies han rebut diverses crítiques. Ja el mateix dimarts, el vicepresident de Ryanair, Michael Cawley, va recordar l'origen canari de Soria –on Ryanair hi té bases– i va dir que no mereixia ser ministre perquè no afavoria el turisme. El portaveu del govern, Francesc Homs, ho va defensar com a mesura estratègica per al país.

Invertiran 45 milions a Perpinyà

Les tres administracions propietàries de l'aeroport de Perpinyà han anunciat una inversió de 45 milions fins al 2018, per ampliar pistes i aparcament. Així, volen assolir més rutes i viatgers.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.