energia
Les peces de la tuneladora per a la MAT ja són a Girona
Estan arribant per mar i per carretera a la base de muntatge de la Jonquera
Començarà a perforar en breu
Aquests dies estan arribant a la base de muntatge de la Jonquera les peces de la tuneladora que haurà de construir el tram de túnel de la interconnexió elèctrica. Per mar han portat el que serà la capçalera de la màquina, separada amb diverses peces que s'han anat traslladant des del port de Palamós cap a la Jonquera. I per carretera estan arribant els 21 vagons del tren posterior que anirà completant el túnel a mesura que avancin les broques frontals. Aquest tren farà uns 300 metres de llarg, i s'anirà muntant a mesura que la tuneladora avanci a causa de la capacitat de la base.
Les obres de la interconnexió de la línia de 400 kV entre les subestacions de Santa Llogaia d'Àlguema i Baixàs van començar el setembre passat. Pel que fa al tram soterrat que travessarà els Pirineus, també s'han començat les obres de perforació en el que serà la boca del túnel, amb uns 40 metres ja construïts. A més, s'està fent la cimentació d'aquesta entrada perquè estigui a punt un cop la tuneladora hagi de començar a perforar. Això es calcula que serà en breu, en unes poques setmanes.
El tram transfronterer serà tot soterrat 30,9 quilòmetres, dels quals 8 corresponen al túnel. La gran majoria estaran a la Catalunya Nord, ja que a l'Alt Empordà només s'haurà de perforar 1,1 quilòmetres. La intenció és acabar tota la línia entre Santa Llogaia i Baixàs al final de 2013 o principi del 2014. La construcció va a càrrec d'Inelfe, l'empresa formada per les distribuïdores elèctriques espanyola i francesa.