Infraestructures

Camp de Tarragona

Ultimàtum del president del Port sobre el tercer rail

Diu que renunciarà al projecte si l'Estat enllesteix en 5 anys la línia Roda-Constantí

El pre­si­dent del Port de Tar­ra­gona, Josep Andreu, va ser ahir taxa­tiu en la seva defensa de la con­nexió fer­roviària a l'ample euro­peu i va dir que està dis­po­sat a renun­ciar al ter­cer rail si l'Estat es com­pro­met a recu­pe­rar la línia de fer­ro­car­ril Roda de Berà- Cons­tantí en un ter­mini màxim de cinc anys. Andreu va ins­tar el líder del Par­tit Popu­lar a Tar­ra­gona, Ale­jan­dro Fernández, a acom­pa­nyar-lo a Madrid, jun­ta­ment amb l'alcalde, Josep Fèlix Balles­te­ros, per exi­gir un calen­dari al govern espa­nyol.

En el pro­jecte es pro­posa des­ple­gar un ter­cer rail per a mer­ca­de­ries en la línia que ja exis­teix entre Tar­ra­gona i Sant Vicenç de Cal­ders, i d'allà a Cas­tell­bis­bal. Amb això, el Port de Tar­ra­gona cal­cula que en un ter­mini de tres anys ja tin­dria con­nexió amb ample de via inter­na­ci­o­nal i no hau­ria d'espe­rar, com a mínim, fins al 2020, quan es pre­veu que esti­gui ope­ra­tiva la línia Roda de Berà-Cons­tantí. En els últims dies, Fernández (PP) s'ha mos­trat con­trari al ter­cer rail, perquè con­si­dera que hipo­te­ca­ria la recu­pe­ració de la façana marítima i perquè és massa car (180 mili­ons) per ser un pro­jecte pro­vi­si­o­nal. Pel pre­si­dent del Port, en canvi, Fernández no fa més que dir “fal­se­dats”, i indica, per exem­ple, que són les actu­als vies del tren les que impe­dei­xen desen­vo­lu­par la façana marítima, i no el ter­cer rail.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.