ferrocarrils
infraestructures
Badalona rebutja un mur com el que Adif aixeca a Sant Adrià
L'Ajuntament negocia instal·lar una tanca més permeable per evitar l'abocament de deixalles a la via del tren
Els treballs de construcció d'una paret de dos metres d'alçària al tram adrianenc avancen a bon ritme
L'Ajuntament de Badalona negocia amb Adif la instal·lació d'una tanca que freni l'abocament indiscriminat de deixalles a la via del tren, a l'altura del polígon industrial Badalona Sud. El regidor de Badalona Habitable, Oriol Lladó, assegura que la solució desitjada és diferent del mur que s'està construint a Sant Adrià de Besòs. “Volem una tanca permeable que no tapi del tot la via del tren”, manté Lladó. Fonts d'Adif reconeixen que les negociacions estan encetades i que hi ha bona disposició, però encara no s'ha tancat cap acord. L'espai on s'ha de fer la tanca va des del pont de Sant Lluc fins al límit amb Sant Adrià. És a partir d'aquest punt on Adif està aixecant un mur de 500 metres de llargada que arriba fins a l'avinguda de la Platja, a tocar de l'estació de tren de Sant Adrià de Besòs.
Els treballs avancen a bon ritme i ja es poden veure els primers trams d'una paret de ciment que té una alçària de dos metres i que tapa completament la via del tren i la vista de la banda de mar. D'aquesta manera es vol frenar l'acumulació de deixalles que havien convertit aquest tram de via en un abocador incontrolat.
L'empresa encarregada de fer la neteja prèvia a la construcció del mur va arribar a recollir 1.200 tones de residus que s'hi havien acumulat. La retirada de brossa va començar a mitjan desembre i es va deixar la zona neta per poder aixecar el mur, que, segons Adif, s'enllestirà en breu. El cost de construcció del mur serà d'uns 130.000 euros, que pagarà Adif, responsable de la infraestructura ferroviària. Així mateix, l'Ajuntament de Sant Adrià els farà arribar la factura de 50.000, l'import que ha costat fer la neteja dels terrenys i que ha pagat el consistori de manera subsidiària. Un cop construït, desapareixerà l'aparcament que hi havia a tocar de la via, on se situarà un carril bici que farà que l'estacionament es desplaci uns metres del mur per evitar que els camions de gran tonatge puguin malmetre la construcció i afavorir novament la proliferació d'abocaments.