Els veïns votaran la reforma de la carretera de Molins
L'Ajuntament ha encarregat a l'AMB tres projectes perquè la població esculli el que s'executarà
Fer-hi un carril bici, unes voreres més amples o més places per aparcar en són les diferències
Reformaran de dalt a baix l'N-340 a l'altura de Molins de Rei, i els veïns podran decidir si prefereixen que hi facin una carretera amb més aparcament, amb un carril bici o amb les voreres més amples. Quan el govern municipal va anunciar que reformaria la via, en mans del municipi –cedida pel Ministeri de Foment– des de fa 11 anys, va decidir implicar els ciutadans en l'elecció del projecte final. Per aquest motiu, va encarregar tres projectes diferents a l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), tenint en compte, això sí, la voluntat del govern: que es consolidi com a eix comercial, que desapareguin els cables elèctrics i que tingui més plantes i arbres, entre altres millores. L'AMB ja ha lliurat els tres projectes a l'Ajuntament i a partir d'ara s'obre un procés participatiu per escollir-ne el definitiu.
La reforma del tram urbà de l'N-340 abastarà els 1.250 m entre el carrer Riera Bonet i el pont que travessa l'A-2. La primera proposta que plantejaran a la ciutadania preveu mantenir la configuració de la carretera conservant-ne els dos carrils per al trànsit i dos per a aparcaments i zones de càrrega i descàrrega. És la proposta que preveu més places d'aparcament, 112 en total. Els altres dos projectes plantegen 64 places d'aparcament.
El segon projecte preveu construir-hi un carril bici segregat, cosa que suposaria l'eliminació d'un dels carrils per a l'aparcament i la càrrega i descàrrega i un lleuger estrenyiment dels dos carrils de trànsit. Les voreres es mantenen tant en el primer projecte com en el segon, en una amplària de 3,40 metres. La tercera proposta que se sotmetrà a votació és la que preveu unes voreres més amples, ja que passarien dels 3,40 metres actuals a 4,5. Aquestes són les principals diferències, ja que en tots tres casos hi renovaran la jardineria i l'arbrat, hi instal·laran llums LED amb doble il·luminació, s'instal·larà mobiliari urbà nou, hi renovaran el clavegueram, la xarxa d'aigua potable, els semàfors, la senyalització viària, i habilitaran un pas elevat a la plaça de la Bàscula. El pressupost del projecte vorejarà, en qualsevol cas, els sis milions d'euros.
El procés participatiu s'ha organitzat en dues fases. Fins al 26 de febrer n'informaran la població amb una campanya que arribarà a tots els domicilis i sessions obertes. En una segona, es votarà el projecte per internet del 27 de febrer al 5 de març i, presencialment, els dies 4 i 5 de març a l'oficina d'atenció ciutadana. La votació electrònica forma part del projecte Catalonia SmartLAB, impulsat per la Generalitat. En aquest sentit, el secretari general de Telecomunicacions i Societat Digital, Jordi Puigneró, valora que l'experiència de Molins pot esdevenir “un cas d'èxit de ciutadania intel·ligent”.
L'alcalde, Joan Ramon Casals, defineix la reforma d'“el repte més important per als propers anys.” “Per això, volem que la decisió la prengui la gent, sabent que mai s'equivocaran perquè les tres propostes són bones”, diu.