municipal
turisme
Vilajuïga treu a concurs la gestió de l'antic CAT
L'Ajuntament vol recuperar la idea inicial, que tingui funció dinamitzadora i faci de punt d'informació turística
L'Ajuntament de Vilajuïga acaba de fer efectiu l'anunci de l'alcaldessa, Joana Cobo, quan va accedir a encapçalar el govern local, de donar un nou impuls al Centre d'Atenció Turística (CAT) de la població, posant a concurs la gestió de l'edifici construït l'any 2010, ara en desús. Després, doncs, d'un any i mig tancat ara s'ha iniciat altre cop el concurs per obtenir-ne el dret de gestió, un contracte que s'ofereix per un període de quatre anys, prorrogable a dos més a criteri de l'Ajuntament, amb un lloguer que s'ha establert en 1.210 euros al mes (IVA inclòs), que és el preu inicial de la licitació, que es preveu a l'alça. Aquest edifici, es vol que es destini a punt d'informació turística i promoció i venda tant del territori com dels productes de la terra. El CAT disposa d'una sala audiovisual, un bar restaurant, un espai que es pot destinar a botiga i terrassa a l'exterior. Es pot considerar la porta del Parc Natural del Cap de Creus, des d'aquest vessant de muntanya, atès que està a peu d'un dels accessos al monestir de Sant Pere de Rodes, carretera d'accés que passa just pel punt on hi ha situat el vistós edifici.
Vilajuïga, municipi de poc més de 1.100 habitants amb conreu de vinya i oliveres i amb tres cellers que comercialitzen productes de la terra, va tenir un dels primers CAT de Catalunya, ideats per la conselleria de Turisme del conseller Huguet. Només Teià, al Maresme, se li va avançar. Diversos són els CAT que, a més de punts d'orientació turística, havien de convertir-se en centres d'acolliment turístic, una espècie de centres d'interpretació del territori; no es van arribar a desenvolupar plenament i van acabar cedits als ajuntaments.
L'alcaldessa, Joana Cobo, va explicar que el concurs ha de servir per trobar una empresa que sigui capaç d'oferir diversos serveis: “Pensem que necessitem una empresa vinculada al turisme perquè ha de funcionar també com a punt d'atenció per a visitants.” Cobo constata les dificultats que ha tingut per iniciar el procés de concurs en no disposar de secretari per preparar el plec de condicions i admet que d'ofertes per gestionar l'espai ja n'han tingut: “Trobàvem des de qui hi volia posar un restaurant fins a qui hi volia instal·lar un supermercat. Però això no ens interessa. Volem recuperar l'esperit inicial.”