Urbanisme

Guanyant Torrent es posiciona per una mobilitat més toba

La plataforma ciutadana demana més aparcaments, ampliació de zona 30 i més carrers per a vianants

La plataforma ciutadana de Torrent, davant les informacions aparegudes a la premsa respecte de la senyalització de “carrersbici” en aquesta localitat de l'Horta, manifesta s'han d'estudiar els fluxos de trànsit per tal de millorar i augmentar els desplaçaments no motoritzats i implementar mesures imaginatives que contribuïsquen a la pacificació del trànsit rodat.

D'aquesta manera, Guanyant Torrent proposa l'augment d'aparcaments a les afores i punts estratègics on siga possible, la disminució d'espais per als cotxes en benefici del vianant i la bicicleta, augmentar significativament la zona 30, millorar la xarxa de carril bici i una tirallonga de noves maneres perquè la ciutadania es trobe a gust dins l'espai urbà.

L'obertura d'uns quants carrers com a “carrersbici” resulta més que insuficient i és per això que aquesta formació ciutadana presentarà en breu una moció perquè es millore la xarxa de carril bici i es connecte amb els pobles veïns, s'estudie els horaris del transport públic i les rutes que faciliten la intermodalitat, es millore el funcionament del sistema de lloguer de bicicletes, la seua gestió i manteniment i la inclusió dels majors de 16 anys com a possibles usuaris d'aquest servei.

Però a més d'això, Guanyant Torrent se situa per la supressió dels semàfors innecessaris i la promoció de campanyes a favor de l'ús del transport actiu, la reducció del trànsit rodat i una major fluïdesa del trànsit autoritzat a fi d'afavorir la mobilitat còmoda i segura dels vianants.

La plataforma ciutadana és partidària d'establir incentius als vehicles elèctrics i per establir zones obligatòries d'aparcament en horari concret, externes al nucli urbà per a persones que no viuen en Torrent.

D'entre totes les propostes que s'hi realitzen, es fa necessària la creació de zones adaptades amb persones amb mobilitat reduïda pròximes als centres de salut i edificis municipals, tot i adequant les voreres amb paviment no lliscant i procurant dissenyar camins verds per l'accés d'escolars als centres educatius.

Així doncs, es proposa el llançament de campanyes de sensibilització per a vianants i per a conductors de vehicles per posar-li valor als passos i als creuaments de carrers per a les persones i els vehicles no motoritzats.

La Universitat d'Alacant impulsa la mobilitat sostenible

Redacció

Entre el 16 i el 22 de setembre el campus serà escenari de diferents activitats amb motiu de la Setmana Europea de la Mobilitat.

Des del 16 de setembre s'ha iniciat a les xarxes socials la campanya amb el hashtag #Uasostenible per aglutinar totes les informacions i activitats relacionades amb la setmana.

Dilluns 21 de setembre s'inaugurarà al hall de la Biblioteca General una exposició de recursos relacionats amb la bicicleta, que es podrà visitar fins l'1 d'octubre. El mateix dia i a la seu de la Ciutat d'Alacant de Ramón y Cajal, es projectarà la pel·lícula «Bikes vs Cars» a partir de les 20 hores.

El dia 22 un photo call per la Mobilitat Sostenible donarà la benvinguda a la Fira de Benvinguda de la UA on qualsevol podrà pujar fotos a les xarxes socials amb el hashtag #Uasostenible i també es presentarà l'enquesta per al Pla de Mobilitat Sostenible en la UA que es realitzarà a partir d'octubre.

El mateix dia, els equips de govern de la Universitat d'Alacant i l'Ajuntament de Sant Vicent recorreran en bicicleta la distància que separa el consistori de la localitat i el campus universitari.

A les 13 hores el transport públic serà el protagonista amb una conferència titulada «TRAM, el mitjà més sostenible per a dur-te a la UA», a l'Aulari II amb el director del TRAM durant la seua implantació a Alacant, Damián Uclés, i el cap d'atenció al passatger, Francesc Sabater.

Els actes finalitzaran amb una taula rodona sobre la mobilitat a la comarca amb el vicerector de Campus i Sostenibilitat de la UA, Rafael Muñoz, el regidor de Mobilitat d'Alacant, Fernando Marcos i el director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Carlos Domingo.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.