El barri de Cerdanyola de Mataró tindrà un accés directe a l'autopista C-32
L'Ajuntament calcula que absorbirà una tercera part dels vehicles que ara fan ús de la sortida Mataró oest
El projecte dignificarà l'entorn del Sorrall
El barri de Cerdanyola de Mataró guanyarà un nou accés més directe cap a l'autopista C-32 i cap a la C-60. El projecte vol aprofitar la millora dels accessos que està duent a terme la Generalitat a la zona del Sorrall per millorar la connectivitat del veïnat. Un dels nous ramals connecta la C-32 amb la C-60 i és en aquest punt on l'Ajuntament, a través de l'empresa municipal d'urbanisme, Pumsa, pretén construir un vial nou que arribi fins a Cerdanyola. Unes obres que podrien començar a principis de l'any que ve i que són fonamentals per intentar reduir el nombre de vehicles que actualment fan ús de la sortida Mataró oest, on hi ha el centre comercial i l'hospital. De fet, es calcula que aquest nou accés de Cerdanyola podria arribar a absorbir una tercera part d'aquests cotxes.
L'alcalde de Mataró, David Bote (PSC), i la regidora d'Urbanisme, Núria Calpe (CiU), que van visitar ahir l'àmbit del Sorrall, van recordar que la nova ordenació ha de permetre també dignificar l'entrada de Mataró des d'Argentona, però també preservar els espais lliures de la zona de garrofers i pinedes pròxima al turó de Cerdanyola i dotar el barri d'un espai nou d'usos terciaris i comercials. En el marc d'aquest planejament, que hauran de desenvolupar els propietaris del sòl, Pumsa està redactant els projectes que en una primera fase es preveuen urbanitzar al tram de la carretera d'Argentona i la reconversió d'aquest vial en una avinguda molt més urbana que doni continuïtat a l'actual Puig i Cadafalch.
En aquest sentit, la intenció és construir un altre giratori sobre l'antiga carretera perquè en una segona fase s'habiliti un carrer de connexió entre aquesta futura rotonda i la que la Generalitat ha acabat de fer a la C-60, davant del Sorrall. Tot i que l'obra l'avançarà l'empresa municipal Pumsa, el cost de tots els treballs anirà a càrrec dels propietaris del sector.
LA DATA
Una “generosa” reserva d'aparcaments
Un dels elements que tampoc passen desapercebuts és la “generosa” reserva d'aparcament prevista, tenint en compte les greus mancances de places d'aparcament popular al barri mataroní i la consegüent permissivitat de la policia local amb l'ús de la grua en aquest veïnat. Així, tot el perímetre del sector del Sorrall tindrà places en bateria, i també n'hi ha de previstes als futurs carrers interiors que es construiran.