Els trens de la C3, la C4 i la C7 tornaran a circular sense restriccions el dilluns
La C1 manté la modificació de servei fins al 23 d'agost perquè s'ha d'acabar d'instal·lar la catenària rígida
Les estacions de Plaça Catalunya i Arc de Triomf de Renfe tornaran a obrir les seves portes dilluns vinent, després d'haver estat durant catorze dies tancades per les obres d'instal·lació de la catenària rígida. Els talls van començar el 3 d'agost passat i des de llavors cent operaris dividits en nou equips han treballat les 24 hores del dia per instal·lar la catenària rígida en els vuit quilòmetres de túnel que hi ha des de l'estació de Sants fins a Arc de Triomf. «S'ha instal·lat un quilòmetre de mitjana al dia de catenària», ha explicat el delegat de la xarxa convencional nord est d'Adif, Carlos Quingles.
Diumenge donaran tensió a la catenària d'aquest tram i faran proves elèctriques i tèrmiques durant tot el dia per deixar-ho tot a punt perquè els passatgers de la C3, la C4 i la C7 puguin tenir un servei normalitzat a partir de dilluns. Així doncs, el 17 d'agost els passatgers de la C3 (que enllaça Vic i l'Hospitalet) i la C4 (que uneix Sant Vicenç de Calders i Manresa) ja no veuran finalitzat el seu recorregut a l'estació de Sant Andreu Arenal, tal com ha passat des del dia 3 d'agost; els de la C7 (entre Martorell i l'Hospitalet) podran arribar a l'estació de Plaça Catalunya sense haver de fer transbord a l'estació de bifurcació de Montcada i Reixac. Les restriccions, però, continuaran en la línia C1 (que uneix Maçanet i l'Hospitalet), ja que a partir del 17 d'agost i fins al 23 els treballs se centraran en el tram que enllaça l'estació d'Arc de Triomf amb la del Clot Aragó. Així doncs, els passatgers de la C1 continuaran iniciant o finalitzant el seu recorregut a l'estació del Clot per enllaçar amb els trens de la C2 de Renfe o en els de la línia 1 de metro.
Les afectacions no acabaran el 23 d'agost. Quingles va avançar que hi hauria talls puntuals per instal·lar catenària rígida a l'estació de Plaça de les Glòries, a Torre Baró i a Sants. «A més, hi haurà un tall especial per Nadal per col·locar la catenària rígida a Sant Andreu Arenal», afegia sense oferir més detalls.
La catenària rígida es va començar a instal·lar per Nadal de l'any passat al túnel de passeig de Gràcia. «En els llocs que hi ha el nou sistema d'electrificació hem detectat que hi ha menys incidències, tot i que les avaries provocades per algun problema a la catenària mai han estat gaire importants a Barcelona», assegurava Quingles.
Desmunten un viaducte
El puntL'Adif ha començat els treballs de desmuntatge del viaducte metàl·lic de 140 metres de longitud que hi ha sobre el riu Congost al seu pas per Montmeló. De moment, s'està preparant la plataforma de treball, la qual cosa ha fet que s'hagués de tallar el trànsit de vehicles des d'ahir i durant tres dies sota aquesta infraestructura. Després es procedirà al desmuntatge dels elements del viaducte i es farà la demolició de les piles i estreps de recolzament amb l'ajuda de retroexcavadores i martells hidràulics. Els trens continuaran circulant per un viaducte provisional sobre el riu Congost que garantirà les circulacions de la línia Barcelona a Portbou. Aquest viaducte provisional serà substituït, en un futur, per dos més de definitius: un per la línia d'alta velocitat i l'altre per la convencional.