Infraestructures

Obres de millora a la carretera 'neutra' de Llívia

Dos giratoris combinats i situats entre Ur i La Guingueta milloraran les condicions de circulació de l'encreuament amb la carretera general RN20

Unes obres impor­tants ha començat aquest mes de juny entre Ur i La Guin­gueta. L'ano­me­nada car­re­tera «neu­tre» o «inter­na­ci­o­nal» hereva del camí neu­tral ja indi­cat en el Trac­tat dels Piri­neus per faci­li­tar l'accés «directe i sense obs­ta­cle» entre l'encla­va­ment de Llívia i Puig­cerdà feia l'objecte des dels anys 1990 de pro­jec­tes de millora que mai s'havien con­cre­tit­zat. Tot i que el seu objecte ini­cial sigui la junció entre Llívia i Puig­cerdà, aquesta car­re­tera comar­cal , la RD68, situ­ada a l'inte­rior del ter­ri­tori de l'Estat francès pro­vo­cava incon­ve­ni­ents pel que fa la junció amb la car­re­tera gene­ral com també pro­ble­mes de cir­cu­lació a la resta de la zona.

Aquests pro­ble­mes de cir­cu­lació recur­rents resul­ten de l'encre­ua­ment de la car­re­tera «neu­tra» amb la car­re­tera gene­ral RN20 que uneix Portè a La Guin­gueta - tram de l'eix euro­peu Tolosa-Bar­ce­lona amb trànsit inter­na­ci­o­nal-,que també enllaça Andorra amb Per­pinyà. Aquesta car­re­tera de futur segons l'admi­nis­tració incre­menta any rere any una cir­cu­lació de cot­xes i cami­ons. Uns 5300 vehi­cles tran­si­ten cada dia a la RN20 i més de 4800 a la RD68.

Un altre pro­blema rela­ci­o­nat és l'incre­ment de cir­cu­lació a la petita comar­cal D30 que uneix Ur a Santa Llo­caia -i que tra­vessa la car­re­tera neu­tra-, i que molts usu­a­ris, sobre­tot cami­ons, uti­lit­zen com a tren­cant per evi­tar el pas per La Guin­gueta. Aquest nus de car­re­te­res incre­menta també una impor­tant freqüentació durant les tem­po­ra­des d'estiu i d'hivern.

A més de la millora de la fluïdesa de cir­cu­lació entre Llívia i Puig­cerdà, el pro­jecte afa­vo­rirà el lli­gam directe entre Ur i Llívia, limi­tarà la cir­cu­lació a l'inte­rior del poble de La Guin­gueta i la segu­re­tat pels seus veïns i asse­gu­rarà un bon accés des de l'Estat francès cap a l'hos­pi­tal trans­fron­te­rer de Cer­da­nya situat a Puig­cerdà.

Les obres, a càrrega de l'Estat francès, cos­ta­ran uns 2,5 mili­ons d'euros i con­sis­ti­ran a la cre­ació de dos grans gira­to­ris enllaçats per un tram de 150m, un a cada car­re­tera per cobrir totes les pos­si­bi­li­tats de tra­jec­tes de cir­cu­lació i en totes le direc­ci­ons. . Les obres s'aca­ba­ran a finals d'octu­bre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia