Forallac i Cruïlles presenten recurs d'alçada contra l'estudi de la variant sud de la Bisbal
Els alcaldes estan decidits a anar al contenciós administratiu
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) de la Generalitat de Catalunya va exposar a informació pública a finals de juliol el nou estudi informatiu de l'autovia de la Bisbal. Aquest nou document tan sols preveia dues opcions pel sud, i eliminava l'alternativa del nord. A causa d'aquesta situació, els ajuntaments de Forallac i de Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l'Heura han presentat un recurs d'alçada contra l'estudi, i estan decidits plenament a anar al contenciós administratiu.
Els alcaldes Sala i Nadal no consideren correcta la tramitació de l'estudi de l'autovia, que ha esborrat totalment l'opció nord. «En el llenguatge més infantil, podríem dir que la Generalitat està fen trampes», assegura l'alcalde de Forallac, que al seu parer creu que el govern juga amb la confusió. «Els estudis tècnics recomanen fer-ho pel nord, però com que és l'opció que políticament no els agrada, doncs l'han eliminat», diu Sala. L'alcalde de Forallac assegura que no s'oposen que es faci una autovia, però adverteix: «El territori el disfrutarem més nosaltres que no pas algú que pugui decidir des de la distància, i és per això que no deixarem fer cap barbaritat ni cap ximpleria».
Per la seva banda, l'alcalde de Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l'Heura, Ramon Nadal, també critica la desinformació que tenen de la conselleria. «El mes d'abril ens van informar que hi hauria les dues opcions, la nord i la sud, i ara de cop i volta i sense cap mena d'explicació eliminen el tram nord», lamenta Nadal. L'alcalde de Cruïlles destaca que veient els informes del Departament de Medi Ambient entre els trams nord i sud «eren evidents les diferències, ja que l'opció nord tenia una incidència sobre el territori molt inferior que qualsevol dels dos trams del sud». A més, l'alcalde Ramon Nadal denuncia que no se'ls va autoritzar a veure l'expedient de tot el procés fins ahir.