Infraestructures

L'alcalde d'Olot insisteix en el túnel de la variant nord

Recorda que és una proposta de consens i diu que formularan la petició a les al·legacions als estudis de traçat i d'impacte de Foment

També vol mantenir l'accés al polígon del Pla de Baix

L'Ajuntament d'Olot vol mantenir un accés al polígon del Pla de Baix –si cal des del giratori de la Canya, però, amb un carril exclusiu– i que el Ministeri de Foment estudiï l'opció de fer passar la futura variant nord amb un túnel pel sector de l'Hostal del Sol. Ho va dir ahir l'alcalde, Josep Maria Corominas, que va avançar que així ho faran constar a les al·legacions que formularan als estudis de traçat i d'impacte redactats per aquest ministeri. Corominas va afirmar que és un error no fer el túnel que connecti la variant amb l'eix Pirinenc al seu pas per la Vall de Bianya tal com estava previst inicialment, també al sector de l'Hostal del Sol, i va recordar que aquesta proposta tenia un ampli consens.

L'estudi de Foment en preveu un de poc més de mig quilòmetre més cap al giratori de la Canya per qüestions de reducció de costos. L'altre hauria de fer més d'un quilòmetre.

L'alcalde d'Olot va celebrar que Foment hagi clarificat que el tram que vol construir arriba al giratori previst al sector proper on actualment passa la carretera de Riudaura, perquè això permetrà a la Generalitat concretar el projecte del seu tram, el que va des d'aquest punt fins a Codella (les Preses). Corominas va apostar clarament per segregar i prioritzar el tram de la variant de Foment del que va cap a la Vall de Bianya, perquè hi preveu tres traçats, afecta tres municipis i molts de particulars i, a més, discorre per zones agrícoles i paisatgístiques molt sensibles, cosa que fa preveure una allau d'al·legacions. L'argument que va fer valer va ser els vint mil vehicles que utilitzaran diàriament la variant contra els tres mil de l'eix per Bianya.

Mentre va durar la indefinició del Ministeri de Foment, la Generalitat va dissenyar d'acord amb el territori el tram entre Codella i l'Hostal del Sol, amb la part que no va sota túnel ara assumida per l'administració espanyola. Corominas va dir que demanaran a les al·legacions que es doni per bo pel consens que hi ha. Segons ell, voreja per la banda de la muntanya el pla de Sant Andreu, cosa que permet no haver de fer un viaducte més elevat del que ja hi ha a l'Hostal del Sol i preserva la zona d'entre els turons d'aquest sector, que són tot un símbol.

L'alcalde va dir que ara estan treballant en la redacció d'aquestes al·legacions, el contingut de moltes de les quals ell ja l'ha traslladat en persona a les diferents reunions que ha mantingut amb representants de Foment.

LA XIFRA

20.000
vehicles
està previst que circulin diàriament per la variant nord d'Olot, quan entri en servei.

LA DATA

2016
és l'any en què
han d'iniciar-se els treballs de construcció del tram de la variant que toca a la Generalitat.

LA XIFRA

20
quilòmetres
de carretera són els que ha d'estudiar i informar Foment a la banda de Bianya.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.