Infraestructures

Comencen els treballs de desdoblament del tram Sils-Maçanet de l'N-II

L'adjudicatària inicia quaranta mesos d'obres amb la senyalització i les prospeccions de terreny

El projecte inclou tres viaductes i un pas inferior

El Ministeri de Foment ha començat les obres de l'últim tram sud de l'N-II pendent de desdoblar, el Sils-Maçanet de la Selva. L'empresa adjudicatària, Construccions Rubau, ha començat a senyalitzar el terreny i a fer-hi prospeccions, l'inici de quaranta mesos de treballs. L'obra, que té un cost de 21,29 milions, hauria d'estar acabada l'estiu del 2018.

Els treballs previs han donat pas al començament de l'obra, en què la constructora gironina, Rubau, enllaçarà l'A-2 a Sils fins a la C-35. Ahir les prospeccions del terreny, a tocar del traçat de l'N-II i d'una empresa de mobles, permetien conèixer si la terra del sector es podrà utilitzar per a l'ampliació de la carretera. Mig quilòmetre més enllà, les prospeccions s'enfonsaven fins a un mínim de 20 metres per conèixer la resistència del sòl.

El projecte de Sils-Maçanet, de 2,7 km, respecta la tipologia actual (com ara la rotonda elevada amb la C-63 per anar a Sils i Vidreres), si bé es preveu millorar els ramals a la nova secció. L'obra inclou dues calçades –una per sentit– de dos carrils de tres metres i mig, amb vorals exteriors de dos metres i mig i interiors d'un metre. Tot això sense tenir en compte l'enllaç final amb la C-35 i l'AP-7 (que té projecte propi).

El projecte del tram Sils-Maçanet també inclou set estructures: tres viaductes, que han de permetre superar la riera dels Pins, el rec Clar i el rec Sorrer; un pas inferior, i tres murs.

Sense restriccions

Segons es podia comprovar ahir, no hi ha restriccions de trànsit, tot i que més endavant, per executar els treballs, es podria restringir, entre altres, el pas als camions i habilitar vials paral·lels per no entorpir els treballs. Des de fa tres setmanes els camions tornen a circular pel tram sud de la A-2
(l'N-II desdoblada) i el de l'N-II entre Sils i Maçanet.

El projecte del tram Sils-Maçanet està aprovat des de fa anys. Les obres havien començat l'abril del 2008, però aquell octubre es van paralitzar després que la unió temporal d'empreses entre Copcisa i Marcor Ebro renunciés a fer-les per un sobrecost d'un 20% motivat per unes modificacions.

LES XIFRES

7
anys feia que estaven aturades les obres del tram. El 2008 una unió temporal d'empreses hi va renunciar.
20
metres és la fondària mínima de les prospeccions de terra que es fan al límit dels termes de Sils i Maçanet.

LA DATA

22.12.14
és el dia que la ministra Ana Pastor i el conseller Santi Vila van posar la primera pedra de les obres del tram.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.