La conversió de la via del tren en tramvia a Balaguer mantindrà el traçat actual
Costarà 5 milions i pretén eliminar la barrera urbanística de les vies
FGC ofereix les estacions en desús de la línia Lleida-la Pobla per a usos turístics
El Departament de Territori i Sostenibilitat va presentar ahir la proposta de transformació de la via del tren en tramvia a la ciutat de Balaguer. La proposta es basa a mantenir el traçat actual, però integrant-lo en l'entorn urbà mitjançant la implantació del tramvia.
L'actual via del tren, que pertany a la línia Lleida-la Pobla de Segur dels FGC, actua com una barrera arquitectònica per a dues de les zones de creixement urbanístic de Balaguer. Aquesta és la tercera de les solucions que s'hi han anat plantejant i és la més barata, uns 5 milions. S'ha descartat fer subterrànies les vies, que costava 80 milions, i el trasllat fora de la ciutat, uns 26,5 milions. L'alcalde de Balaguer, Josep M. Roigé, destaca que ara s'opta per la solució “més factible”. El projecte comprèn la urbanització i el condicionament de l'entorn de l'estació, i la pavimentació i semaforització de set encreuaments. Els combois reduiran la velocitat a l'interior de la ciutat per conviure amb vehicles i vianants. El projecte bàsic ja s'està redactant i el conseller de Territori, Santi Vila, assegura que l'actuació pot servir de model a altres ciutats.
D'altra banda, Vila també va anunciar ahir la cessió de l'estació de ferrocarril de la Pobla de Segur a l'Ajuntament, que la reclamava per convertir-la en un punt d'informació turística. És la primera actuació del pla de dinamització d'estacions en desús de la línia Lleida-la Pobla de Segur. FGC ja ha iniciat contactes amb la resta de municipis per si també hi estan interessats.
Altrament, la conselleria va confirmar ahir una inversió de 350.000 euros per enllaçar la carretera de Guissona amb Cervera i l'A-2.