Serveis

L'Àrea Metropolitana assaja amb un bus elèctric

Un vehicle cedit per l'empresa Irízar circularà durant dos mesos a tres línies diferents del Baix Llobregat i l'Hospitalet

Té una autonomia de catorze hores i en triga cinc a recarregar la bateria

Un autobús elèctric començarà a cir­cu­lar avui, en fase de pro­ves, a dife­rents línies de l'àrea metro­po­li­tana. El ges­tor del trans­port metro­po­lità vol assa­jar el resul­tat que pugui donar la intro­ducció d'aquests vehi­cles amb l'objec­tiu, espe­ci­al­ment, de reduir les emis­si­ons de gasos però també de mini­mit­zar la con­ta­mi­nació acústica que els auto­bu­sos pro­vo­quen en pas­sar pels car­rers. Així ho va expli­car ahir, en la pre­sen­tació del vehi­cle, el vice­pre­si­dent de Trans­port i Mobi­li­tat de l'Àrea Metro­po­li­tana, Antoni Poveda, que va acla­rir que l'autobús elèctric farà les pro­ves, durant dos mesos, a les línies L46, L52 i L96, al seu pas per dife­rents muni­ci­pis del Baix Llo­bre­gat i l'Hos­pi­ta­let. “L'autobús elèctric és el futur”, va sen­ten­ciar. “Hem pro­vat dife­rents cot­xes i fur­go­ne­tes i ara és el torn de l'autobús. Hem de fer una inversió en estalvi d'ener­gia fòssil per afa­vo­rir la salut de les per­so­nes”, va asse­gu­rar.

El model que ara es posarà a prova és un vehi­cle fabri­cat per l'empresa basca Irízar, un autobús de dotze metres de lon­gi­tud amb 24 seients i capa­ci­tat per a setanta viat­gers. Està dotat d'un motor elèctric de 180 kW ali­men­tat per bate­ries que pro­por­ci­o­nen una auto­no­mia de fins a catorze hores. El temps de recàrrega oscil·la entre les cinc i les set hores. Segons Poveda, amb aquesta auto­no­mia n'hi ha d'haver prou per cobrir el ser­vei. Les bate­ries es car­re­ga­ran a les cot­xe­res. “I en prin­cipi no caldrà recar­re­gar fora. Però en pocs mesos l'àrea metro­po­li­tana tindrà una xarxa de recàrrega ràpida que podrà ser­vir, si cal”, va asse­nya­lar el vice­pre­si­dent de Trans­port i Mobi­li­tat.

Les pro­ves del bus elèctric són fruit d'un con­veni amb l'empresa Irízar, que ha cedit un vehi­cle per fer els assa­jos. Si la prova con­venç els res­pon­sa­bles de l'AMB, el ges­tor del trans­port metro­po­lità es plan­te­jarà la com­pra futura d'uns vehi­cles dels quals no ha trans­cen­dit encara el cost. “S'ha de cal­cu­lar el cost d'un bus híbrid més el llo­guer de les bate­ries”, van dir des d'Irízar.

La flota es renova amb nous vehicles

R.M.B.

L'Àrea Metropolitana ha invertit 24 milions d'euros a renovar la flota d'autobusos que tenen més de deu anys. Segons Poveda, es tracta d'uns vehicles menys contaminants que donen servei a un conjunt d'usuaris creixent, ja que en els últims tres anys s'ha experimentat un augment del 16%, fins a arribar als 900.000 passatgers anuals. També s'han implantat uns nous panells d'informació a l'usuari que inclouen un sistema perquè els invidents puguin sentir la informació que es llegeix a la pantalla.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia