Rodalies de Girona té 650 viatgers al dia amb Blanes i el Maresme
En total gairebé 2.600 persones de mitjana utilitzen la línia de tren de Rodalies de Girona els dies laborables, ja que hi ha 1.931 usuaris més que la fan servir per a trajectes entre Portbou i Maçanet
Els resultats han demostrat que darrere la llarga reivindicació del territori per recuperar els trens directes entre la línia gironina i la Selva Marítima i el Maresme hi havia una demanda real. Segons dades de Renfe, la línia de Rodalies de Girona, la RG1, té 650 viatgers cada dia que fan desplaçaments entre alguna de les estacions de la línia Portbou-Maçanet i alguna del Maresme o Blanes. Això suposa que en el seu primer any de funcionament la nova línia de tren ha estat usada per més de 160.000 persones els dies laborables per anar o venir de Blanes i el Maresme directament.
La RG1 es va posar en marxa el 24 de març del 2014 amb dos objectius clars: d'una banda, tornar a unir la línia de Girona i Figueres de manera directe amb Blanes i el Maresme després de 20 anys, i de l'altra, augmentar molt les freqüències del corredor gironí (entre Portbou i Maçanet). Quan la línia va complir un any, fa unes setmanes, la Renfe va informar que una mitjana de 1.931 persones usaven les noves freqüències de la RG1 per fer trajectes pel corredor gironí els dies laborables, però no va donar dades de quants la feien servir per l'altre objectiu, la connexió directa amb Blanes i el Maresme sense haver de fer transbord a Maçanet-Massanes.
Ara fonts de Renfe han quantificat en 650 el nombre de persones que cada dia fan trajectes d'anada o de tornada entre la zona de Portbou-Maçanet i la de Blanes-Maresme.
Un 25% del total
Això significa que, en total, la RG1 té gairebé 2.600 usuaris cada dia (concretament 2.581) i que una quarta part dels viatgers (25%) la fan servir per anar o venir de Blanes i el Maresme, mentre que les altres tres quartes parts (75%) són per desplaçaments entre estacions de Portbou i Maçanet. Cal tenir en compte que en les estacions petites del corredor gironí –on no paren els trens de mitjana distància– la nova línia ha suposat duplicar l'oferta i passar de tenir un tren cada dues hores a un cada hora, ja que la RG1 disposa de vuit trens per sentit, que passen cada dues hores i s'aturen a totes les estacions.
LA DATA
LA XIFRA
Les obres a les estacions de Flaçà i Caldes de Malavella estan en marxa
Foment ha inclòs notables obres de millora a tres estacions gironines dins del seu pla d'inversions a Rodalies de Catalunya. Fa quasi un mes que van començar els treballs a Caldes de Malavella –que és la que suposa la inversió més important, de 3,1 milions, ja que inclou la construcció d¡un pas inferior– i fa pocs dies, ho han fet també a Flaçà. Queden pendents les obres a l'estació de Figueres, licitades al gener i encara no adjudicades.
Rodalies de Girona tornarà a tenir trens el cap de setmana durant l'estiu
El Departament de Territori ha confirmat que a partir del juny hi tornarà a haver trens els caps de setmana a Rodalies de Girona. La RG1 està concebuda com una línia per als dies laborables, però l'any passat ja es va decidir que hi hagués combois els caps de setmana –només tres per sentit– des de mitjan juny fins a mitjan setembre, coincidint amb l'auge de la temporada turística. Fonts del govern confirmen que es tornarà a fer el mateix.
L'Adif posa a licitació a Figueres i Girona locals per lloguer de cotxes
L'Adif ha posat a licitació locals i espais per al lloguer de vehicles a les estacions de Girona, Figueres i Figueres-Vilafant. Segons ha informat l'empresa pública, s'han licitat tres locals de l'estació de Girona; dos de l'estació de Figueres-Vilafant i un de l'estació de Figueres del tren convencional. La durada dels contractes serà de sis anys (de juny del 2015 a juny del 2021) i els locals són per a l'activitat de lloguer de vehicles amb o sense conductor.