L'Estat endarrereix dos anys més la finalització del desdoblament de l'N-II entre Tordera i Maçanet
La redacció de la resta de projectes de la via també s'allargarà un any més
Els pressupostos de l'Estat inclouen una projecció plurianual de les partides que s'hauran de destinar cada any als grans projectes. Comparant les xifres reflectides en el pressupost del 2010 amb les del 2009, es veu que els projectes relacionats amb aquesta via es van endarrerint.
Trams de Maçanet a Caldes.
Tram de Tordera a Maçanet.
Tram de Medinyà a Orriols.
Trams a l'Alt Empordà.
Un any més per al pont sobre el Ter a Girona
Tot i que no hi ha grans canvis en la planificació de la construcció del nou pont sobre el Ter a Girona, la finalització del projecte es retarda fins al 2012, un any més tard del previst en el pressupost del 2009. Tot i això, la quantitat que s'hi vol destinar el 2012 és gairebé insignificant, de 58.000 euros, de manera que sobre el paper el gros del projecte ja hauria d'estar enllestit per aquestes dates. Les previsions pressupostàries pel 2010 i el 2011 han canviat poc, i seran de poc més de 2 milions pel 2010 i de 19,6 milions pel 2011. Aquest pont haurà de connectar la zona de Pedret amb la de l'hospital Josep Trueta, i serà una altra via d'accés a Girona.
El túnel de Toses desapareix
La variant d'Olot i el túnel de Toses són les dues grans absències en els pressupostos del 2010. La partida es limita a 100.000 euros per a l'any vinent, sense cap projecció posterior. L'any passat, en canvi, es va incloure el projecte de l'N-152 entre Ribes de Freser i la Molina dins la planificació de la Societat Estatal d'Infraestructures de Transport Terrestre, d'on aquest any ha desaparegut. Les previsions eren destinar-hi més de 20 milions d'euros fins al 2012, quan s'hauria d'acabar l'obra. Pel que fa a la variant de Ribes, el 2010 només s'hi destinaran 10.000 euros, però la projecció és de 45 milions fins al 2013, data d'acabament dels treballs.
L'autovia A-26, també endarrerida
La conversió de l'N-260 entre Besalú i Figueres en autovia també ha experimentat un altre endarreriment, i el tram més avançat –entre l'enllaç de Cabanelles i Besalú– ja es fixa pel 2013, un any més tard que ara fa dotze mesos. La projecció era destinar-hi 15 milions el 2010; 33 milions, el 2011, i 50 milions, el 2012, però en el projecte pressupostari al final la xifra pel 2010 ha quedat en 100.000 euros, i fins al 2012 no s'hi preveu invertir xifres importants –27 milions–. El tram entre Llançà i Figueres continua en estudi i es manté la previsió d'acabar el primer projecte aquest 2010. El tram Cabanelles-Figueres també està en estudi i s'acabarà l'any vinent.
CiU acusa Foment de tracte desigual
El diputat de CiU al Congrés, Jordi Xuclà, va acusar ahir el Ministeri de Foment d'estar al servei del PSOE i de no procurar donar la informació a tots els partits igual, un fet que considera «inacceptable». Xuclà ha denunciat que el ministeri no va proporcionar les dades sobre les inversions al seu grup, i que en canvi sí que els va arribar un document oficial dirigit als diputats del PSOE amb les dades, amb un encapçalament en el correu electrònic on es podia llegir: «Us hem enviat a la direcció del grup una fitxa informativa de distribució interna sobre les inversions del grup Foment a la seva província per a utilitzar en declaracions sobre el tema.»