Tiana consensua com seran els carrers per a vianants
El projecte per restringir el trànsit del centre inclourà les propostes fetes a través d'un procés participatiu
Abans de l'estiu n'estarà enllestida la primera fase, que deixarà els carrers a un nivell
Els resultats del procés participatiu per definir com han de ser les millores als carrers del centre de Tiana s'incorporaran al projecte executiu de les obres que els serveis tècnics de l'Ajuntament ja redacten. Prop de 150 veïns hi van dir la seva durant la jornada participativa del 17 d'octubre, i això va servir per definir que els carrers on s'actuarà es pavimentaran a un sol nivell i també es va triar com ha de ser la superfície de la plaça al costat del nou tram de vial obert en la confluència entre el passeig de la Vilesa i l'avinguda d'Isaac Albéniz. A més, els participants van poder triar el tipus de mobiliari urbà i d'arbrat.
Les actuacions formen part del programa Retrobem-nos, destinat a agilitar el trànsit i millorar l'espai públic al centre del municipi. La primera fase del projecte va consistir a fer una sèrie de demolicions per obrir un tram de 299 m² de vial, que permet eliminar la doble corba que havien de fer els vehicles en aquesta part de la vila.
La regidora d'Urbanisme i Via Pública, Núria Garcia, ha explicat que els cost de la primera fase de les obres serà de 192.000 euros, que provenen d'una subvenció de la Diputació de Barcelona i que serviran per arranjar el carrer d'Anselm Clavé, per urbanitzar la nova plaça, que té una superfície de 492m², i per dotar tot el conjunt d'arbrat i mobiliari urbà. Al terra del carrer d'Anselm Clavé, s'hi replantaran els tarongers que estan en testos i s'actuarà en una superfície de 687 m².
Quan comencin les obres i, de manera simultània, es farà la pavimentació del nou tram de vial a un sol nivell, una obra que la Diputació assumeix amb pressupost propi. En aquest espai s'hi aixecarà el paviment uns 20 centímetres per tal de situar a un mateix nivell voreres i calçada, cosa que permetrà que les voreres siguin més amples. Garcia avança que l'objectiu de l'Ajuntament és que, més endavant, la calçada a un sol nivell de l'avinguda d'Isaac Albéniz es pugui allargar fins a l'altura del carrer Sant Jaume. En una segona fase del projecte del centre històric està previst actuar als carrers de la Pau, de Sant Francesc i d'Antoni Clapés i deixar-los a un sol nivell, uns treballs que es calcula que tindran un cost aproximat de 70.000 euros.
La regidora assegura que treballen amb la previsió de poder aprovar el projecte executiu de la primera fase al ple de gener. “Les obres podrien començar entre el febrer i el març vinent i tindrien un termini d'execució de dos mesos”, explica Garcia, que està convençuda que podran estar enllestides abans de l'estiu.
LA XIFRA
Pendents de l'estudi de mobilitat
Aquests dies es fa a Tiana un estudi de mobilitat encarregat per l'Ajuntament que servirà de base per definir quines han de ser les restriccions de trànsit i aparcament que s'apliquin als carrers que es reurbanitzaran perquè hi passin menys cotxes. La regidora assegura que l'estudi es fa perquè la decisió “no es pot basar en percepcions subjectives” i, per això, es vol saber amb exactitud quants vehicles passen per aquesta zona, amb quina freqüència i a quina velocitat. El treball també servirà per decidir si cal crear més zones d'aparcament que s'afegirien a les 127 que s'han habilitat entre aquest any i l'anterior en tres espais diferents de Tiana. Núria Garcia diu que totes les millores que es fan a la zona i els resultats del procés participatiu “s'han explicat als grups de l'oposició”.