Infraestructures

Les cotxeres del tren de la Pobla seran a Balaguer

L'Ajuntament de la capital de la Noguera i Ferrocarrils de la Generalitat busquen terrenys per a les instal·lacions després que es descartés la proposta de Tremp

La línia del tren de Lleida - la Pobla de Segur tindrà amb molta probabilitat cotxeres i tallers a Balaguer. Aquesta és la intenció de l'Ajuntament de la capital de la Noguera, que ara haurà de buscar, juntament amb Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), un emplaçament per construir-los a partir del 2017.

L'alcalde de Balaguer, Jordi Ignasi Vidal, va avançar la proposta en el ple passat i va assenyalar que tant FGC com el consistori estan interessats que les instal·lacions ferroviàries se situïn a Balaguer, i que ara s'ha de decidir de mutu acord el lloc on s'han de situar. De totes maneres, la primera proposta de l'Ajuntament per construir les cotxeres al polígon Campllong no té el vistiplau de l'empresa de la Generalitat ja que suposa una inversió molt elevada.

Les opcions ara serien, segons l'alcalde, terrenys situats a la zona de l'antiga paperera Inpacsa o uns altres terrenys prop de l'estació propietat de l'Ajuntament.

Vidal creu que Balaguer seria el lloc ideal per construir les cotxeres ja que la majoria de passatgers que utilitzen aquesta línia són de la ciutat. Aquesta inversió, a més, segons l'alcalde, “seria molt positiva perquè generaria molts llocs de treball”.

Els contactes entre l'Ajuntament de Balaguer i Ferrocarrils de la Generalitat arriben uns mesos després que es descartés l'oferta del consistori de Tremp per instal·lar les cotxeres en terrenys pròxims a les vies en aquest municipi del Pallars Jussà. FGC va descartar l'oferta a favor de Balaguer perquè la majoria dels trens de la línia fan el trajecte entre aquesta localitat i Lleida.

Així doncs, la construcció de les instal·lacions a la capital de la Noguera s'haurà d'establir en el mateix projecte urbanístic que planteja aprofitar la línia per a un servei de tramvia al pas per la ciutat.

El projecte té un cost estimat de cinc milions d'euros i ha de permetre integrar urbanísticament la línia de ferrocarril en relació amb la trama actual i també amb els desenvolupaments previstos pel municipi a l'est de les vies. L'àmbit d'actuació comprèn una superfície total de 15.400 m².

La redacció d'aquest projecte, que la Generalitat ha adjudicat recentment, ha d'estar acabada a finals d'aquest any perquè les cotxeres i els tallers dels nous trens puguin incloure's en els pressupostos de la Generalitat a partir de l'any 2017.

Mentrestant, els dos nous trens que havien d'entrar en funcionament dissabte passat després d'un període de proves continuen aturats i sense nova data de posada en marxa. FGC va haver d'ajornar l'entrada en servei dels dos nous combois pel fet de no disposar de l'homologació necessària per circular pels 1,9 quilòmetres de via de la xarxa ferroviària d'interès general (RFIG), titularitat d'Adif, al pas per l'estació de Lleida-Pirineus a la capital del Segrià, que necessita la certificació de l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària.

Encara que els nous combois ja podrien circular pels 80 quilòmetres restants de la línia, que són titularitat de la Generalitat i per als quals ja es disposa d'homologació, es va optar per ajornar la posada en circulació en espera de l'homologació definitiva que permeti als trens fer tot el trajecte íntegrament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia