Infraestructures

Molins de Rei aborda amb els ciutadans la reforma del tram urbà de l'N-340

L'Ajuntament engega un procés participatiu i amb el resultat demanarà a l'AMB tres projectes

L'obra abastarà 1.250 metres i costarà uns 2 milions

Aquest any en farà deu que el Ministeri de Foment va cedir a l'Ajuntament de Molins de Rei el tram de la carretera N-340 que passa pel municipi. I, a diferència d'altres ciutats, Molins de Rei no ha abordat encara la reforma d'una via “poc amable que suposa una barrera entre els barris”, com reconeixen l'alcalde, Joan Ramon Casals, i el primer tinent d'alcalde, Xavi Paz. Per posar fi a aquest “dèficit històric”, l'Ajuntament s'ha decidit a reformar aquest tram de carretera; és a dir, els 1.250 metres que s'estenen des del carrer Riera Bonet fins al pont que creua l'A-2.

La gran obra

Casals considera aquesta obra “el principal projecte d'aquest mandat”, i el consistori ha decidit implicar els veïns en l'elecció del projecte que servirà per canviar la fisonomia de la carretera. Per aquest motiu, l'Ajuntament ha engegat un procés participatiu en què els ciutadans no només triaran el projecte final, sinó que el dissenyaran des de la base. El procés inclourà sessions informatives que serviran per recollir les propostes ciutadanes, que també es podran fer arribar a través del web municipal. Quan es tanqui la recollida d'idees, es proposarà a l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) que, tenint-les en compte, dissenyi tres projectes diferents. Després, aquests projectes s'exposaran en una carpa i els ciutadans podran votar el que més els agradi, que serà el que s'executarà. “L'AMB s'ha compromès a fer els projectes en un temps curt i, per tant, pensem que es podran votar a la tardor”, assenyala la regidora de Participació, Eva Folquer.

L'Ajuntament té, òbviament, la seva idea del que hauria de comportar la remodelació. “La carretera és un eix comercial importantíssim i la reforma hauria de donar valor al comerç”, explica Paz. Això s'assoliria amb voreres més àmplies, la desaparició dels cables elèctrics, més plantes i arbres, i en alguns trams, plataforma única. La voluntat municipal és mantenir els actuals carrils de trànsit i afrontar les obres en diverses fases, que tindrien un tractament diferenciat segons el tram, ja que és diferent el que transcorre pel centre, amb dos carrils de circulació, dels més propers a l'entrada i sortida de la ciutat, on hi ha més trànsit i s'arriba als quatre carrils.

L'Ajuntament no sap encara el cost de l'obra, ja que dependrà del projecte final, però calcula, segons l'alcalde, que “serà de prop de 2 milions”.

LA XIFRA

1.250
metres
fa el tram que abastarà la reforma, comprès entre el carrer Riera Bonet i el pont que creua l'A-2.

LA FRASE

Estem fent la transformació de Molins, i la de la carretera és la que tindrà més impacte
Joan Ramon Casals
Alcalde de Molins de Rei

Un procés participatiu de 9.000 euros

El procés participatiu, que tindrà un cost de 9.000 euros –el dirigirà una empresa especialitzada–, inclourà diverses fases. En una primera es faran set sessions informatives, que s'han dissenyat amb caràcter sectorial. N'hi haurà d'específiques per a comerciants i empresaris, entitats i veïns de les zones afectades, i d'obertes per a la resta de la ciutadania. També es farà una passejada el 21 de maig per veure què s'ha de modificar.

En una segona fase es muntarà una carpa on s'exposaran les tres propostes de remodelació i, després, es farà la votació, en una data que dependrà de quan l'Àrea Metropolitana de Barcelona lliuri les propostes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.