Tres portes i un fort accent juvenil
Quan a finals de l'any passat Seat va presentar la tercera generació del León, se li va veure un perfil més generalista i familiar que a l'anterior. Ara arriba la versió SC, amb la qual aquest model estrena carrosseria de tres portes per atreure un públic molt més concret, eminentment jove i dinàmic
Amb la versió SC, el Seat León estrena carrosseria de tres portes l'estil de la qual sembla una garantia d'èxit entre un tipus de públic majoritàriament jove –segons Seat, d'entre 24 i 35 anys– i d'esperit dinàmic. De segur que la majoria d'ells trobaven a faltar en el nou León l'enèrgic reclam visual tan característic del seu antecessor.
Si se'l compara amb el de cinc portes, la personalitat del León SC és innegable. D'acord que la part frontal és idèntica –amb les particulars formes dels grups òptics amb leds integrals–, però a partir del muntant del parabrisa les diferències es comencen a fer més i més visibles fins a arribar a la part final del sostre i el vidre posterior més inclinats, i les finestretes laterals dissenyades en consonància. I sense que aquesta línia d'estil més cupè ni els 3,5 centímetres menys de distància entre eixos afectin més del compte l'espai interior ni la capacitat del maleter, que es manté en 380 litres.
L'habitacle del León SC és idèntic al de cinc portes tant en construcció com en percepció de qualitat dels materials. El que canvia són els seients davanters, més anatòmics i amb les lògiques regulacions per facilitar el pas als ocupants de les places posteriors. La gamma del Seat León SC consta de cinc motors de gasolina i quatre dièsel, tots nou amb injecció directa i turbo, i només un amb emissions de CO2 per sobre de 120 g/km. I en quatre d'ells es pot triar entre canvi manual o l'automàtic DSG de doble embragatge. En equipament, hi ha quatre nivells rematats per l'FR, el més esportiu i, per tant, el que més s'adiu amb el perfil de client d'aquest León SC.
Menys pes, que afavoreix un dinamisme superior
El León SC manté fil per randa les excel·lents qualitats en carretera que tant ens van agradar quan vam provar el nou Seat León. És més, com que la distància entre eixos de l'SC és més curteta –la modularitat de la plataforma MQB ho permet– i pesa una vintena de quilos menys que el de cinc portes, l'agilitat ha hagut d'augmentar per força. Si en general el comportament dinàmic d'aquest cotxe agradarà als seus propietaris, els que s'hagin decidit per l'acabat FR disposaran no només de la configuració més esportiva de les suspensions, sinó també del Seat Drive Profile, que permet configurar l'assistència de la direcció i la resposta del motor i la transmissió DSG. Seat també ofereix per al León SC el Media System i sistemes de seguretat com ara el detector de somnolència del conductor, control de permanència en el carril, canvi automàtic de llums llargs a curts i fre multicol·lisió.