Comunicació

Xevi Xirgo rep el premi Rahola

El director d’El Punt Avui guanya en la categoria de premsa pels reportatges sobre els papers d’Urkullu

En l’acte, celebrat a l’Auditori de Girona, es van denunciar les agressions als periodistes

El peri­o­dista cas­sa­nenc Xevi Xirgo i Tei­xi­dor, direc­tor d’aquest diari, va gua­nyar ahir a la cate­go­ria de millor tre­ball en premsa dels XII Pre­mis Car­les Rahola de Comu­ni­cació Local, orga­nit­zats per la Demar­cació de Girona del Col·legi de Peri­o­dis­tes de Cata­lu­nya i la Dipu­tació de Girona. Xirgo va rebre aquest guardó pels dos repor­tat­ges publi­cats a El Punt Avui Els papers d’Urku­llu en la nego­ci­ació basca, “un tre­ball inèdit sobre un tema de molta rellevància i que aporta docu­men­tació des­co­ne­guda i de gran interès periodístic”, segons el vere­dicte del jurat. Els altres dos fina­lis­tes de la moda­li­tat de premsa van ser publi­cats a la revista La República: Deci­deixo morir, de Teresa Márquez, i el dos­sier Històries de la Covid.

L’acte de lliu­ra­ment dels pre­mis Car­les Rahola, pre­sen­tat per Martí Pera­fer­rer i Aida Fuen­tes, va tenir lloc a l’Audi­tori de Girona i també es va eme­tre en directe per inter­net. En el mateix acte també va ser pre­mi­ada la revista musi­cal La Tor­nada , de Pau Pla­nas i Rocío Rodríguez, com a millor pro­jecte de comu­ni­cació periodística; 2020: l’any en què tron­to­lla tot , el resum de l’any que va fer Pau Masó Ros a Ràdio Olot, en la cate­go­ria de ràdio, i El des­per­tar, d’Albert Brosa per a Olot TV, en la cate­go­ria de millor tre­ball tele­vi­siu.

El premi a la millor foto­gra­fia de premsa va ser per a Toni Fer­ra­gut, per Refle­xos del fla­gell de la Covid, publi­cada a El País. En la cate­go­ria de millor infor­mació digi­tal, el pre­miat va ser Josep Lluís Vidal, pel Pod­cast per What­sapp lasel­va360, i Car­lus Gay, Àlex Boix i Caro­lina Treviño van rebre el guardó a la millor ini­ci­a­tiva de comu­ni­cació ins­ti­tu­ci­o­nal, pel pro­jecte cul­tu­ral 10 dones il·lus­tres, 10 il·lus­tra­do­res , desen­vo­lu­pat per l’Ajun­ta­ment de Cas­tell-Platja d’Aro. La beca Car­les Rahola, con­vo­cada per l’Ajun­ta­ment de Girona per fomen­tar la recerca sobre la història del peri­o­disme a les comar­ques giro­ni­nes, va que­dar deserta.

En la seva inter­venció en l’acte d’ahir, el pre­si­dent de la Demar­cació de Girona del Col·legi de Peri­o­dis­tes, Joan Ven­tura, es va refe­rir al mani­fest Prou agres­si­ons al dret a la infor­mació!, fet públic recent­ment per la ins­ti­tució col·legial i plan­te­jat com “una denun­cia dels i les pro­fes­si­o­nals de la infor­mació, que estem patint agres­si­ons, coac­ci­ons, ame­na­ces i insults cada vegada més freqüents i rei­te­rats”. Ven­tura va remar­car que aquests atacs als peri­o­dis­tes “no són un argu­ment per defen­sar cap lluita noble i és un insult fer-los ser­vir per recla­mar la lli­ber­tat d’expressió, perquè no hi ha res més antagònic a aquest dret fona­men­tal que la violència”. També va recla­mar que els cos­sos poli­ci­als garan­tei­xin la pro­tecció dels infor­ma­dors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.