Creixement del consum radiofònic a Catalunya
S'incorporen mig milió d'oients segons l'informe sobre la ràdio del 2007 al 2011
El creixement del consum radiofònic a Catalunya va passar del 52,3% el 2007 al 59,7% el 2011, i es van incorporar 560.000 nous oients. Així ho recull l'Informe sobre la Ràdio a Catalunya 2007-2011, de l'Observatori de la Ràdio a Catalunya (ORC) de la UAB, que constata el final d'un període de creixement econòmic i l'inici d'una crisi que va fer baixar la inversió publicitària, els recursos per a la producció i l'ocupació. El secretari de Comunicació del govern, Josep Martí, va destacar durant la presentació que, des del final de l'estudi fins ara, la ràdio ha passat del “temporal” a un creixement dels ingressos el 2014, que tot indica que continuarà i permetrà tancar l'exercici amb un “creixement sòlid”.
L'informe comprèn els dos moments més importants que ha viscut la ràdio catalana en les darreres dècades. D'una banda, el moment més àlgid i de màxim creixement del sector, viscut el 2007, en què els indicadors econòmics eren tots positius i van marcar un rècord, i, de l'altra, la màxima davallada.
L'audiència radiofònica en el període estudiat va créixer un 7,4%, una xifra que constata que la ràdio “suporta millor que la premsa la competència de la comunicació en xarxa”, i assenyala també l'augment de l'audiència més jove, que va passar del 39,3% al 60,1%. També destaca que internet “ha deixat de ser només una eina de potenciació de la imatge corporativa per convertir-se en un canal de relació amb l'audiència”.