Arts escèniques

Crítica

teatre

A l’abisme

Des de les calamitats perpetrades en la II Guerra Mundial, Beckett tenia clar que ja no es podia confiar en la societat aparentment culta i desenvolupada. Final de partida beu de la mateixa agror d’Els dies feliços i de Tot esperant Godot. Jordi Bosch i Jordi Boixaderas tornen a uns personatges que ja van interpretar, el 2005, al Lliure. Sergi Belbel ha sabut caminar per l’abisme, trobar un equilibri en el diàleg desesperat i un punt naïf de Hamm i Clov que va d’un humor absurd de clown que perd l’escala contínuament)a un discurs implacable. És una barreja d’alquimista perquè carregar la ironia desmereixeria la fosca desesperació i abocar tota la bilis sense donar aire aclapararia.

L’espai és una mena de refugi, una ratera en què pretenen sobreviure. Miren per la finestra i confien que la violència desaparegui. Ells no han provocat res. Només esperen, passivament. Una espera frustrant i que ennuega.

Hamm ho detesta tot. Les seves manies s’han convertit en obsessions que esgoten tothom. I, per això, Clov decideix marxar. Les rates, es cacin o no, sempre acaben morint. Terrible evidència. Tot és fosc; res no convida a l’esperança. I, potser per això, Clov es vesteix i pretén marxar. Potser sonarà el despertador. Potser ja no cal que ho faci mai més. La percepció del públic és que només hi pot haver una vida vàlida des de l’empatia amb l’altre. L’apatia trasllada tothom a la buidor d’aquests personatges beckettians trencats, aïllats de tot.

Final de partida
Autoria: Samuel Beckett
Direcció: Sergi Belbel
Intèrprets: Jordi Boixaderas, Jordi Bosch, Jordi Banacolocha, Margarida Minguillón
Dimarts, 15 de març (fins al 24 d’abril) al Teatre Romea


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic