Cultura

Crítica

cinema

El destí de la comèdia

A mig camí entre el thriller i la comèdia, o potser com una paròdia de tots dos gèneres clàssics, Los otros dos és un film sorprenent, que canvia constantment de to i de registre sense semblar desarticulat o confús. I és que precisament és això el que busca: una mena de ruptura constant que desconcerti l'espectador i el faci conscient que està veient una altra cosa, un ovni tan marcià i abstracte com l'estil humorístic de Will Ferrell, aquí en un dels seus millors papers.

Com Salidos de cuentas, estrenada fa poc, Los otros dos juga amb el mite de la buddy movie per tal de dinamitar-lo. Presenta dos policies de caràcter oposat però similar inadaptació a l'entorn, ja sigui per excés de desajust (en el cas de Ferrell) o de violència (en el de Mark Wahlberg, que demostra grans dots per a la comèdia). Aquests trets es porten a la pel·lícula mateixa i la fan esdevenir un objecte estrany, que mai no troba el punt d'ebullició precís perquè en realitat no el vol trobar, perquè prefereix instal·lar-se en una boira laberíntica que li permet qualsevol llicència.

El resultat és tan divertit com autorreflexiu, un petit tractat sobre l'art de la comèdia i com s'adapta als nous temps. Els dos protagonistes no demostren cap comprensió de la personalitat de l'altre. I l'aparició d'Eva Mendes com a dona de Ferrell, una de les idees de càsting més agosarades dels darrers anys i que podria portar la pel·lícula per altres camins, no té finalment cap conseqüència. Doncs bé, són aquesta llibertat i aquesta joiosa imperfecció els trets que fan que resulti tan irresistible.

Los otros dos
Dir.: Adam McKay. Int.: Will Ferrell, Mark Wahlberg.
EUA, 2010


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
CULTURA

Mor Roger Corman, icona del terror i mestre de grans cineastes a Hollywood

Música

‘Zorra’ no convenç i situa Espanya a la cua d’Eurovisión 2024

Malmö (Suècia)
La crònica

Blanes estén una catifa vermella

La crònica

Dia de flexió i de reflexió en el festival Trapezi

música

Grabu: “Faig una música que aquí és poc habitual”

girona
Cinema

‘Mexican Dream’, de Laura Plancarte, corona el palmarès de DocsBarcelona

Barcelona
Arts escèniques

El Festival Z acollirà 16 projectes escènics

Girona

Últim dia per veure les noves tendències del circ al Trapezi

REUS

Les Festes de Maig omplen els carrers de música i cultura popular

LLEIDA