Cultura

Crítica

cinema

El dimoni, probablement

Al darrer Festival de Sitges van cridar l'atenció dues pel·lícules d'exorcismes. La primera era nord-americana, la dirigia Daniel Stamm, es titulava The last exorcism i proposava una visió irònica del tema, utilitzant el fals documental per tal de posar en qüestió l'univers de la família tradicional. La segona procedia d'una productora catalana, estava parlada en anglès i volia ser una aproximació al tema molt menys transversal, és a dir, jugant amb el gènere per despullar-lo d'excessos visuals i retòrics i tornar-li alguna cosa així com la seva puresa originària. Història d'una adolescent que experimenta estranys fenòmens al seu cos i la seva ment, tots associats tant amb la pubertat com amb la possessió demoníaca, La posesión de Emma Evans intenta també compondre un retaule familiar al voltant de l'agressivitat sexual.

El problema de pel·lícules com aquesta, però, és que es prenen massa seriosament a si mateixes. I sembla mentida, ja que el seu punt de partida hauria de ser autoassumir-se com a producte d'entreteniment que a més a més podria estar dient alguna cosa sobre el món en què vivim. El director Manuel Carballo, paradoxalment, actua a l'inrevés, posa en primer terme el missatge i immediatament el material que té entre mans surt de mare i dóna com a resultat ja no una pel·lícula de gènere, sinó de subgènere. Per molt que parlin en anglès, que la càmera es mogui inquieta i que els intèrprets sobreactuïn –perquè tot resulti molt i molt realista–, La posesión de Emma Evans és un altre exemple d'aquest cinema de l'Estat espanyol que mai no serà conscient de quins són els seus límits.

La posesión de Emma Evans
Dir.: Manuel Carballo. Int.: Sophie Vavasseur, Doug Bradley.
Catalunya, 2010


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
cultura

Mor Francisco Rico, un dels grans experts del ‘Quixot’

barcelona

Marc Larré guanya el premi Antoni Vila Casas d’Escultura 2024

palafrugell
cultura

La llei contra la bruixeria més antiga d’Europa, de les Valls d’Àneu, compleix 600 anys

barcelona
Novel·la Gràfica

Jaime Martín i les trementinaires del Pirineu

Barcelona
Blaumut
Grup barceloní de pop, acaba de publicar el ‘Capítol 1’ del seu nou disc, ‘Abisme’

“Ara hi ha un consum excessiu de tot, sense gaudir de res”

Barcelona
girona

Torna ‘La consueta de sant Jordi’

girona
MÚSICA

La Franz Schubert Filharmonia presenta la nova temporada

BARCELONA
Crítica

Un guant

guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid