cultura

Crítica

teatre

Universos paral·lels

De què va Con­seqüències del Pim Pam? No és fàcil sin­te­tit­zar-ho. No tant perquè la trama sigui molt com­plexa, sinó perquè hi ha el perill d'expli­car molt més del que con­vin­dria per no enfon­sar imme­di­a­ta­ment tot l'entra­mat argu­men­tal que, com en els altres tex­tos tea­trals de Pujolràs –les seves tres cre­a­ci­ons per a 4Pro­duc­ci­ons, L'última habi­tació, El des­patx i Alo­pe­xi­din–, se sosté molt en el cop d'efecte que, en un moment avançat de l'obra, obliga l'espec­ta­dor a rein­ter­pre­tar tot el que ha vist i escol­tat fins aquell moment, a la manera d'El sexto sen­tido, per enten­dre'ns. Pujolràs, però, hi afe­geix el seu carac­terístic sen­tit de l'humor com a antídot con­tra qual­se­vol intent de lec­tura exis­ten­ci­a­lista de les peripècies d'aquests tres per­so­nat­ges en els límits del seny. El trio pro­ta­go­nista fun­ci­ona a la per­fecció i gai­rebé dóna ver­sem­blança a una història al·luci­nant d'uni­ver­sos paral·lels que fun­ci­ona com un mirall de la nos­tra soci­e­tat on no queda gens clar qui reflec­teix qui. És una obra curta i, apa­rent­ment, cre­ada només per fer riure i entre­te­nir –que no és poc–, però també s'hi pot tro­bar un doble fons.

Conseqüències del Pim Pam
Autor i director: Xavier Pujolràs
Intèrprets: Montse Esteve, Lina Lambert, X. Pujolràs
C.C. La Mercè, 11 d'octubre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.