CINEMA
El premi del públic a la millor pel·lícula catalana es coneixerà des de Cervera
L’Acadèmia del Cinema Català anunciarà la distinció a la millor pel·lícula catalana de l’any elegida per votació popular el proper 18 de gener en una connexió amb la ciutat de Cervera. Les votacions per a aquest premi especial del públic, creat fa set edicions dins el cartell dels Gaudí, es poden fer des d’aquest dimarts, 10 de desembre, a premidelpublic.premisgaudi.cat , i fins al 10 de gener. En l’última convocatòria van participar-hi més de 5.000 persones, i es preveu que aquest any encara en siguin més, coincidint amb l’èxit de taquilla (prop d’un milió d’espectadors) que han aconseguit unes quantes pel·lícules catalanes.
La pel·lícula guanyadora es donarà a conèixer durant la gala que se celebrarà el dissabte 18 de gener de 2025 a l’Auditori Fòrum CCIB, des d’on es connectarà amb la ciutat de Cervera, que visibilitza el seu compromís amb la cultura catalana com a seu de l’espot de la dissetena edició dels Gaudí i acollint l’anunci del premi especial del públic.
Les setze pel·lícules candidates es reparteixen en quatre categories: millor pel·lícula, millor pel·lícula en llengua no catalana, millor pel·lícula documental i millor pel·lícula d’animació. Les candidates a la millor pel·lícula en català són Casa en flames, de Dani de la Orden; El 47, de Marcel Barrena; Mamífera, de Liliana Torres, i Salve Maria, de Mar Coll.
La millor pel·lícula en llengua no catalana es decidirà entre Los destellos, de Pilar Palomero; Los pequeños amores, de Celia Rico Clavellino; Polvo serán, de Carlos Marques-Marcet, i Segundo premio, d’Isaki Lacuesta i Pol Rodríguez.
En la categoria de millor pel·lícula documental concorren Diari de la meva sextorsió, de Patricia Franquesa; La fugida, de Josep Morell Feixas, Guillem Sánchez Marín i Marc M. Sarrado; La joia: Bad Gyal, de David Camarero Porcar, i Sau: la memòria submergida, d’Ot Burgaya.
Finalment, les pel·lícules d’animació candidates al premi són Buffalo Kids, de Pedro Solís i Juan Jesús García Galo; Dalia y el libro rojo, de David Bisbano; Mariposas negras, de David Baute, i Rock Bottom, de María Trénor.