Economia

municipal

queixa

Alarma a Canet d'Adri per unes maniobres militars

L'Ajuntament ha manifestat el seu malestar perquè no n'ha estat informat

Se'ls ha vist passant pel centre del poble armats amb fusells

Són uns 90 soldats de la base de Sant Climent Sescebes

La presència aquests últims dies de grups de mili­tars armats pel mig del poble de Canet d'Adri i a la vall del Llémena ha creat alarma social entre la població. L'alcalde de Canet, Car­les Espígol, va mani­fes­tar ahir el seu males­tar perquè les mani­o­bres s'estan fent sense que l'exèrcit hagi avi­sat cap dels muni­ci­pis on es fan les pràcti­ques i perquè con­si­dera que aques­tes actu­a­ci­ons no són apro­pi­a­des “al nos­tre ter­ri­tori”.

Espígol asse­gura que va saber que al poble hi havia mili­tars fent pràcti­ques dilluns a la tarda. Va ser ales­ho­res quan va deci­dir posar-se en con­tacte amb la Sub­de­le­gació del Govern de l'Estat “per veure per què hi havia sol­dats al poble i nosal­tres no en sabíem res”. “Ells van bus­car papers i van tro­bar que els mili­tars pro­ve­nien de la base de Sant Cli­ment Ses­ce­bes i que feien una marxa que anava des d'Olot, pas­sant per Mie­res, i fins a la vall del Llémena”, va expli­car l'alcalde, que va asse­gu­rar que la marxa durarà fins diven­dres vinent.

Segons afirma Espígol, des de la Sub­de­le­gació li van asse­gu­rar que havien avi­sat la Man­co­mu­ni­tat de la Vall del Llémena, a la qual per­ta­nyen els ajun­ta­ments de Sant Gre­gori, Canet d'Adri, Sant Martí de Llémena i Sant Aniol de Fines­tres, però “cap no tenia constància d'aquest avís”.

És per això que Espígol ahir es va tor­nar a posar en con­tacte amb la Sub­de­le­gació del Govern espa­nyol, que li va asse­gu­rar que l'avís s'havia fet per fax. “Tot i això, no van saber dir-me a quin número s'havia enviat i que això m'ho dirien avui”, diu Espígol, que tem que aquest avís “no hagi arri­bat mai”.

L'alcalde de Canet d'Adri creu que aques­tes mani­o­bres poden arri­bar a ser peri­llo­ses per a la població perquè, tot i que és cert que els mili­tars pas­sen la majo­ria d'hores al bosc, “pre­ci­sa­ment aquests dies hi ha grups de caçadors que fan batu­des de sen­glars” i si s'hagués avi­sat és pos­si­ble que els caçadors no hagues­sin sor­tit a caçar “per evi­tar ris­cos”. A més, segons Espígol, impres­si­ona molt veure els sol­dats armats amb fusells que pas­sen pel cen­tre del poble.

Espígol asse­gura que no s'han sen­tit trets, mal­grat que la Can­di­da­tura d'Uni­tat Popu­lar (CUP) mos­tra foto­gra­fies de bales. La CUP con­si­dera una “pro­vo­cació en tota regla” la presència de sol­dats armats al cos­tat d'habi­tat­ges de la zona, que han pro­vo­cat més d'un ensurt entre la població.

LA FRASE

La Subdelegació ens ha dit que ens va avisar per fax, però no ens ha sabut dir a quin número ho va fer
Carles Espígol
ALCALDE DE CANET D'ADRI


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.