Mikso, xips de verdures fetes artesanalment
Es poden trobar a botigues Gourmet i a carnisseries de la demarcació de Girona
Simple, natural i mediterrani. Així defineixen les noves xips els responsables de la marca Mikso, una jove empresa de Girona que les elabora de manera artesanal a la demarcació, amb receptes amb personalitat i amb ingredients “cent per cent naturals i sense aromes o colorants artificials”. De moment, al mercat es poden trobar tres productes diferents: xirivia, moniato taronja i remolatxa; remolatxa a ratlles i moniato blanc, i moniato taronja i moniato violeta, però ja estan experimentant noves fórmules perquè tenen “moltes idees”. Ara per ara les xips Mikso es poden trobar a botigues Gourmet, carnisseries i xarcuteries de la demarcació de Girona i, a partir del mes d'abril, ja comencen a entrar a Barcelona. La distribució es fa a través d'una empresa de les Preses.
Darrere de Mikso hi ha quatre emprenedors gironins: Joan Borrell, Josep Fàbregas, Ricard Reixach i Albert Boadella, que és qui dirigeix i està al capdavant del projecte. La idea va sorgir d'un viatge que va fer un d'ells, en què va poder veure un producte similar. “Som un grup d'amics que teníem la idea de treballar plegats i vam decidir començar el projecte conjuntament”, va dir. La primera reunió va ser l'octubre de l'any passat, i el producte, que s'elabora en un obrador de la comarca de la Selva, va sortir al mercat el febrer passat.
Els responsables del projecte expliquen que van triar la paraula Mikso perquè “en l'idioma esperanto significa barreja”. “El concepte neix de la barreja dels diferents productes, de persones i de maneres de pensar. Hem escollit l'idioma esperanto perquè justament és un idioma que pretén unir les persones de tot el món, entenent que tothom és diferent”, diuen.
Asseguren que els productes que utilitzen són cent per cent naturals i són productes que compren personalment a Mercagirona “per oferir la màxima qualitat”. I a les botigues on es venen les xips “s'han donat eines perquè la venda sigui més fàcil”, malgrat que el primer contacte “el fa l'Albert”. “La idea és que el client ens conegui i ens posi cara”, asseguren els responsables de l'empresa Mikso, que comenten que en el disseny de les bosses de les xips “també hi ha els nostres valors”.