Economia

Més d'un 90% dels alumnes de l'Escola d'Hostaleria de l'Ebre troben feina

El centre té un acord amb l'Escola d'Aqüicultura, que li subministra la seua producció de peixos i mol·luscos

«Creiem en el territori i les seues possibilitats», ha assenyalat el cap de departament de l'Escola d'Hostaleria de les Terres de l'Ebre, Juanjo Roda, que deixa clar que el més important és formar els alumnes del centre i mostrar-los les possibilitats culinàries dels productes de proximitat. En aquest sentit, l'Escola d'Hostaleria ha establert un lligam amb la d'Aqüicultura de la Ràpita, que es dedica a la producció de peixos i mol·luscos. «Ells produeixen peixos i nosaltres els cuinem, d'aquesta manera unim esforços», ha dit Roda. «És una manera de promocionar les dues escoles», ha afegit el cap de departament de l'Escola d'Aqüicultura, Jordi Quintano. Tant els alumnes d'una escola com els de l'altra no tenen massa dificultats a l'hora de trobar feina. «Gairebé tots els estudiants del cicle formatiu troben feina en acabar el curs, de fet n'hi ha molts que es queden a la mateixa empresa on han fet les pràctiques», ha manifestat Roda.

La col·laboració entre els dos centres educatius permet als alumnes d'hostaleria cuinar esturió, una espècie poc apreciada com a peix, però molt valorada pels seus ous. De moment, els esturions que engreixen els alumnes de la Ràpita encara no són prou madurs per produir caviar, però en un parell d'anys ja serà possible i es podrà degustar caviar del Delta.

Productes de la terra

L'Escola d'Hostaleria també ha signat un conveni de col·laboració amb la societat municipal Ulldecona Activa, que gestiona el banc de terres, una aposta del govern local per impulsar els sector agrícola. «L'escola de cuina farà promoció dels productes que es cultiven a Ulldecona», ha explicat l'alcaldessa d'Ulldecona, Núria Ventura. En aquest sentit, el primer producte que comercialitza Ulldecona Activa és el vi, tant blanc com negre, un vi que ven amb la marca Miliarium i que l'escola s'ha compromès a fer servir en els actes que celebre. En aquesta primera campanya, Ulldecona Activa ha elaborat 575 ampolles de vi blanc (pràcticament estan esgotades) i 4.000 de vi negre. «Des de l'Ajuntament no pretenem fer vi tota la vida, però sí ser un exemple i obrir camí perquè després el sector privat el segueixi», ha assenyalat Ventura. Ulldecona Activa té arrendades 2 hectàrees de vinya, d'un total de 68 hectàrees que disposa el banc de terres.

Productes de qualitat i fets a les Terres de l'Ebre

«L'única manera de tirar endavant és a través de la col·laboració de diferents sectors», ha manifestat el regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament d'Ulldecona, Lluís Millan, amb referència a l'acord signat entre Ulldecona Activa i l'Escola d'Hostaleria de les Terres de l'Ebre. «El vi és el primer fruit del banc de terres, però el nostre objectiu és que s'incorporen pagesos al camp i ampliar la gamma de productes, uns productes de qualitat i fets a les Terres de l'Ebre», ha dit Millan. En aquest sentit, Ulldecona Activa preveu produir melmelades. «Encara està en projecte i serà una producció limitada», ha explicat l'alcaldessa. Actualment, la superfície del banc de terres d'Ulldecona és de 68 hectàrees i hi ha inscrits una trentena de pagesos. «Hem d'ampliar la superfície de les terres perquè el projecte sigui interessant per als pagesos, perquè fins ara tenim parcel·les petites, amb poca producció», ha explicat Ventura.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.