Montplet aposta per la marca pròpia i el canal farmàcia
Laboratorios Montplet dobla les vendes d’antisèptics per la covid i invertirà 1 milió d’euros per produir-ne més
Laboratorios Montplet, elaboradors de desinfectants i de repel·lents d’insectes per a ús personal, ha revisat l’estratègia comercial, enfocada gairebé en exclusiva a produir per a tercers, i llançarà marques pròpies per al canal de les farmàcies. La decisió, que ja s’havia pres abans de la irrupció del coronavirus, s’ha vist reforçada per la rellevància que han adquirit tots els productes antisèptics arran de la pandèmia. El moviment de Montplet és, fins a cert punt, un gest d’autoritat per part d’una de les firmes històriques del sector, en un moment en què proliferen els productes suposadament desinfectants: “Aquest és el nostre món: coneixem els productes autoritzats, en som experts i, quan el boom passi, seguirem aquí”, recalca Vanessa Monfort, màxima responsable de Laboratorios Montplet i membre de la cinquena generació de la família propietària.
L’estratègia s’acompanya d’un pla d’inversions de més d’1 milió d’euros per augmentar la capacitat de la planta amb una nova línia de producció: noves màquines i noves sales blanques. L’empresa també vol estar preparada per si hi torna a haver noves puntes de demanda de desinfectants. Cal pensar que en la primera onada del virus van haver de posar a treballar les màquines i la plantilla al màxim de la seva capacitat per donar resposta a un mercat disparat i desproveït, sense poder arribar a satisfer tothom que ho demanava. Sota la marca Montplet és comercialitzaran els alcohols etílics, l’aigua oxigenada, la povidona iodada i la povidona sabonosa i l’esprai i el gel antisèptics: “Hem canviat el logo, però reivindiquem el símbol de la creu que sempre l’acompanya, perquè fa molt temps que som en el sector sanitari”, explica Montse Ortega, directora de màrqueting. Inclourà una línia cosmètica que reunirà articles per a la cura de la pell, com ara olis i locions corporals.
En canvi, els repel·lents d’insectes (antimosquits, paparres i polls) canviaran de nom i es diran Newell: “Hem decidit construir la marca des de zero i impregnar-la de valors ecosostenibles, que sigui tan poc agressiva com sigui possible per a les persones i el medi ambient”, diu Monfort.
Paral·lelament, també arrenca una nova estratègia de comunicació que interpel·larà directament el consumidor final, i amb la qual volen incidir en la pedagogia: “Hi ha un gran desconeixement dels antisèptics”, reconeix.
Només el 5% de la facturació total prové de la marca pròpia, l’objectiu és arribar al 10% el primer any i anar creixent. Això mantenint el negoci a tercers, ja sigui per a la gran distribució o altres marques: “I si ens arriba una proposta interessant l’estudiarem”, subratlla Monfort.
L’augment de vendes del 2020, quan es va doblar la facturació fins als 20 milions d’euros, ajudarà a finançar l’aposta. “El repte aquest any és no abaixar el ritme gaire”, diu.
GRUP MONTPLET
Un grup al voltant de l’alcohol nascut fa 132 anys
Laboratorios Montplet i Alcoholes Montplet són les dues potes del grup empresarial del mateix nom. Va néixer el 1889, quan Jaume Prunés va establir un magatzem i una fabrica de rectificar alcohols al Poble Nou. Va evolucionar diversificant-se cap a diferents negocis com la perfumeria i els licors. En l’actualitat, Alcoholes Montplet es dedica a la importació i distribució d’alcohols per a la indústria amb una facturació de 40 milions d’euros el 2020. El 2008 es va iniciar en l’exportació i avui dia té presència en disset països.
L’accionariat del grup està en mans de la cinquena generació de la família i en les darreres tres, el relleu ha estat de mares a filles. Vanessa i Patrícia Monfort en són les representants actuals.