Economia
Iberia anuncia 4 rutes intercontinentals des de T-Sud a Amèrica per al 2010
El director general d'Iberia, Enrique Donaire, ha explicat avui que la companyia aèria estarà en disposició d'operar quatre rutes intercontinentals des de la nova Terminal Sud de l'aeroport de Barcelona a Estats Units i Amèrica Llatina per a l'any 2010.
Segons que ha exposat Donaire en el fòrum de debat sobre turisme organitzat pel grup hoteler Hotusa, la companyia està actualment analitzant els possibles destins, encara que ha volgut deixar clar que Iberia no contempla "en molt temps" l'opció d'obrir rutes des de Barcelona a Àsia, com reclama el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Catalunya (CDRA), format per la Cambra de Comerç de Barcelona, la Generalitat, l'ajuntament de Barcelona i AENA.
Es dóna la coincidència que aquest òrgan, encapçalat pel secretari de mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, es troba aquests dies de visita a Hong Kong, Shenzhen (la Xina) i Tòquio per promoure i impulsar la col·laboració amb les companyies aèries locals en el desenvolupament de noves rutes directes des de Barcelona a ciutats d'aquests països.
El director general d'Iberia ha considerat que Barcelona no té presència comercial o empresarial suficient al continent asiàtic per plantejar-se aquestes rutes i ha explicat que "per ubicació geogràfica" no té sentit que passatgers del nord o del centre d'Europa realitzin connexions a Barcelona per arribar als esmentats destins.
Donaire ha afegit que la intenció d'ubicar un hub (centre distribuïdor de vols) intercontinental al Prat requereix una inversió econòmica important i de cert temps, ja que només el 25% dels passatgers d'aquest tipus de vols són locals, mentre que el 75% restant prové de connexions amb altres ciutats.
Així, ha declarat que les operacions de llarg recorregut al continent americà seran operades per la pròpia Iberia, mentre que Clickair, la seva filial de baix cost, s'encarregaria de la "massa crítica" suficient de passatgers en recorreguts de curt i mitjà abast amb les quals afrontar un desplegament intercontinental "competitiu".
Donaire ha indicat que la inversió que suposaran a Iberia les quatre rutes intercontinentals serà d'aproximadament 700 milions d'euros només en les cinc aeronaus de llarg recorregut necessàries -Boeing 787 o Airbus A350, segons ha detallat- per operar aquests destins.
En el seu discurs, també ha revelat que la companyia presidida per Fernando Conte ja va iniciar el 1998 plans per establir un hub d'abast mitjà a Barcelona, però que "l'efecte devastador per a les aerolínies" dels atemptats de l'11 de setembre de 2001 a Nova York i la posterior irrupció de les companyies de baix cost "amb suport de les administracions locals" va acabar per "distorsionar les rendibilitats".
En l'adjudicació donada a conèixer el passat 2 d'octubre, Iberia, al cap de l'aliança Oneworld, i Spanair, liderant Star Alliance, van ser les companyies beneficiades per operar des de la T-Sud juntament a les seves associades, Vueling i 17 companyies amb vols intercontinentals des del Prat, en una decisió que va satisfer tant a Generalitat i ajuntament com els empresaris.
Iberia vola a 77 destins directes des de Barcelona, realitza 121.000 operacions anuals i transporta al 38% del total dels passatgers que passen cada any pel Prat, a més d'haver arribat a un acord per invertir 24 milions en un futur hangar de manteniment per a aeronaus en la mateixa instal·lació
Segons que ha exposat Donaire en el fòrum de debat sobre turisme organitzat pel grup hoteler Hotusa, la companyia està actualment analitzant els possibles destins, encara que ha volgut deixar clar que Iberia no contempla "en molt temps" l'opció d'obrir rutes des de Barcelona a Àsia, com reclama el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Catalunya (CDRA), format per la Cambra de Comerç de Barcelona, la Generalitat, l'ajuntament de Barcelona i AENA.
Es dóna la coincidència que aquest òrgan, encapçalat pel secretari de mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, es troba aquests dies de visita a Hong Kong, Shenzhen (la Xina) i Tòquio per promoure i impulsar la col·laboració amb les companyies aèries locals en el desenvolupament de noves rutes directes des de Barcelona a ciutats d'aquests països.
El director general d'Iberia ha considerat que Barcelona no té presència comercial o empresarial suficient al continent asiàtic per plantejar-se aquestes rutes i ha explicat que "per ubicació geogràfica" no té sentit que passatgers del nord o del centre d'Europa realitzin connexions a Barcelona per arribar als esmentats destins.
Donaire ha afegit que la intenció d'ubicar un hub (centre distribuïdor de vols) intercontinental al Prat requereix una inversió econòmica important i de cert temps, ja que només el 25% dels passatgers d'aquest tipus de vols són locals, mentre que el 75% restant prové de connexions amb altres ciutats.
Així, ha declarat que les operacions de llarg recorregut al continent americà seran operades per la pròpia Iberia, mentre que Clickair, la seva filial de baix cost, s'encarregaria de la "massa crítica" suficient de passatgers en recorreguts de curt i mitjà abast amb les quals afrontar un desplegament intercontinental "competitiu".
Donaire ha indicat que la inversió que suposaran a Iberia les quatre rutes intercontinentals serà d'aproximadament 700 milions d'euros només en les cinc aeronaus de llarg recorregut necessàries -Boeing 787 o Airbus A350, segons ha detallat- per operar aquests destins.
En el seu discurs, també ha revelat que la companyia presidida per Fernando Conte ja va iniciar el 1998 plans per establir un hub d'abast mitjà a Barcelona, però que "l'efecte devastador per a les aerolínies" dels atemptats de l'11 de setembre de 2001 a Nova York i la posterior irrupció de les companyies de baix cost "amb suport de les administracions locals" va acabar per "distorsionar les rendibilitats".
En l'adjudicació donada a conèixer el passat 2 d'octubre, Iberia, al cap de l'aliança Oneworld, i Spanair, liderant Star Alliance, van ser les companyies beneficiades per operar des de la T-Sud juntament a les seves associades, Vueling i 17 companyies amb vols intercontinentals des del Prat, en una decisió que va satisfer tant a Generalitat i ajuntament com els empresaris.
Iberia vola a 77 destins directes des de Barcelona, realitza 121.000 operacions anuals i transporta al 38% del total dels passatgers que passen cada any pel Prat, a més d'haver arribat a un acord per invertir 24 milions en un futur hangar de manteniment per a aeronaus en la mateixa instal·lació
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.