Economia

Iberia anuncia 4 rutes intercontinentals des de T-Sud a Amèrica per al 2010

El direc­tor gene­ral d'Ibe­ria, Enri­que Donaire, ha expli­cat avui que la com­pa­nyia aèria estarà en dis­po­sició d'ope­rar qua­tre rutes inter­con­ti­nen­tals des de la nova Ter­mi­nal Sud de l'aero­port de Bar­ce­lona a Estats Units i Amèrica Lla­tina per a l'any 2010.

Segons que ha expo­sat Donaire en el fòrum de debat sobre turisme orga­nit­zat pel grup hote­ler Hotusa, la com­pa­nyia està actu­al­ment ana­lit­zant els pos­si­bles des­tins, encara que ha vol­gut dei­xar clar que Ibe­ria no con­tem­pla "en molt temps" l'opció d'obrir rutes des de Bar­ce­lona a Àsia, com reclama el Comitè de Desen­vo­lu­pa­ment de Rutes Aèries de Cata­lu­nya (CDRA), for­mat per la Cam­bra de Comerç de Bar­ce­lona, la Gene­ra­li­tat, l'ajun­ta­ment de Bar­ce­lona i AENA.
Es dóna la coin­cidència que aquest òrgan, encapçalat pel secre­tari de mobi­li­tat de la Gene­ra­li­tat, Manel Nadal, es troba aquests dies de visita a Hong Kong, Shenz­hen (la Xina) i Tòquio per pro­moure i impul­sar la col·labo­ració amb les com­pa­nyies aèries locals en el desen­vo­lu­pa­ment de noves rutes direc­tes des de Bar­ce­lona a ciu­tats d'aquests països.

El direc­tor gene­ral d'Ibe­ria ha con­si­de­rat que Bar­ce­lona no té presència comer­cial o empre­sa­rial sufi­ci­ent al con­ti­nent asiàtic per plan­te­jar-se aques­tes rutes i ha expli­cat que "per ubi­cació geogràfica" no té sen­tit que pas­sat­gers del nord o del cen­tre d'Europa rea­lit­zin con­ne­xi­ons a Bar­ce­lona per arri­bar als esmen­tats des­tins.

Donaire ha afe­git que la intenció d'ubi­car un hub (cen­tre dis­tribuïdor de vols) inter­con­ti­nen­tal al Prat reque­reix una inversió econòmica impor­tant i de cert temps, ja que només el 25% dels pas­sat­gers d'aquest tipus de vols són locals, men­tre que el 75% res­tant prové de con­ne­xi­ons amb altres ciu­tats.

Així, ha decla­rat que les ope­ra­ci­ons de llarg recor­re­gut al con­ti­nent ame­ricà seran ope­ra­des per la pròpia Ibe­ria, men­tre que Clickair, la seva filial de baix cost, s'encar­re­ga­ria de la "massa crítica" sufi­ci­ent de pas­sat­gers en recor­re­guts de curt i mitjà abast amb les quals afron­tar un des­ple­ga­ment inter­con­ti­nen­tal "com­pe­ti­tiu".

Donaire ha indi­cat que la inversió que supo­sa­ran a Ibe­ria les qua­tre rutes inter­con­ti­nen­tals serà d'apro­xi­ma­da­ment 700 mili­ons d'euros només en les cinc aero­naus de llarg recor­re­gut necessàries -Boeing 787 o Air­bus A350, segons ha deta­llat- per ope­rar aquests des­tins.

En el seu dis­curs, també ha reve­lat que la com­pa­nyia pre­si­dida per Fer­nando Conte ja va ini­ciar el 1998 plans per esta­blir un hub d'abast mitjà a Bar­ce­lona, però que "l'efecte devas­ta­dor per a les aerolínies" dels atemp­tats de l'11 de setem­bre de 2001 a Nova York i la poste­rior irrupció de les com­pa­nyies de baix cost "amb suport de les admi­nis­tra­ci­ons locals" va aca­bar per "dis­tor­si­o­nar les ren­di­bi­li­tats".

En l'adju­di­cació donada a conèixer el pas­sat 2 d'octu­bre, Ibe­ria, al cap de l'aliança Oneworld, i Spa­nair, lide­rant Star Alli­ance, van ser les com­pa­nyies bene­fi­ci­a­des per ope­rar des de la T-Sud jun­ta­ment a les seves asso­ci­a­des, Vue­ling i 17 com­pa­nyies amb vols inter­con­ti­nen­tals des del Prat, en una decisió que va satis­fer tant a Gene­ra­li­tat i ajun­ta­ment com els empre­sa­ris.

Ibe­ria vola a 77 des­tins direc­tes des de Bar­ce­lona, rea­litza 121.000 ope­ra­ci­ons anu­als i trans­porta al 38% del total dels pas­sat­gers que pas­sen cada any pel Prat, a més d'haver arri­bat a un acord per inver­tir 24 mili­ons en un futur han­gar de man­te­ni­ment per a aero­naus en la mateixa ins­tal·lació


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.