Economia

Calma House, la tèxtil que creix acceleradament

La companyia dedicada al disseny i la comercialització de roba per a la llar planeja la internacionalització amb franquícies

En dos anys aspira a passar d’un volum de negoci de 5 a 8 milions d’euros, obrir noves botigues i enlairar les vendes en línia

Tot el disseny es fa a Barcelona i la producció es concentra a l’Índia, la Xina i altres països asiàtics

Calma House és una empresa familiar de disseny i comercialització de roba per a la llar, que es troba enmig d’un procés de creixement gens calmat. La companyia va tancar el 2024 amb un increment de la facturació del 40% i té un pla d’internacionalització amb què aspiren a enlairar el negoci en dos anys fins a facturar 8 milions d’euros.

Calma House és la història d’una empresa intergeneracional d’una família vinculada al sector tèxtil des de fa més de 40 anys, que va transmetre a les seves filles l’estima pel tèxtil. De fet, Maria Manchón i Clara Manchón, filles dels fundadors de la marca de botigues de tèxtil Textura, van engegar Calma House, 10 anys després que els seus pares haguessin venut la companyia a una firma de capital de risc. Elles, amb els progenitors, i part de l’equip directiu que havia fet reeixida Textura van crear un nou concepte de botigues de roba per a la llar, centrades aleshores en un únic producte, els coixins, i amb un disseny propi, el mediterrani.

Deu anys després d’aquella tornada a l’escena de la família Manchón-Casado, Calma House té als prestatges tota mena de productes per decorar una casa, des de coixins, cortines i estovalles fins a làmpades i coberts, passant per una línia de complements per a mascotes. La coordinació cromàtica i l’estètica mediterrània continuen sent trets d’identitat. “Volem oferir una solució 360 per decorar una casa, excepte mobiliari pesant”, explica Maria Manchón, una de les fundadores de la companyia. El repte per a Calma House no és tant definir cap a on vol anar, sinó com poden fer-ho de manera sostenible. Les bases sobre les quals se sustenta el seu pla estratègic són les d’una marca pròpia, producció externalitzada però controlada, disseny intern, logística integrada i un equip mixt intergeneracional.

Línies de negoci

Ara com ara, Calma House té estructurat el seu negoci en tres branques principals: la primera i amb la qual va arrencar, les botigues pròpies (que representen entre el 50% i el 60% de la facturació); el comerç d’empresa a empresa, que suposa un 25% del volum del negoci, i el comerç en línia, que representa un 15%.

L’empresa té actualment dotze botigues físiques, totes ubicades a Catalunya i les illes Balears. Entre les quals hi ha un establiment de gran format a l’avinguda Diagonal de Barcelona, en ple clúster de decoració de la ciutat, i la nova botiga d’Eivissa, situada en un local característic al centre històric. “La nostra nova aposta és la de botigues més grans, en punts clau de les ciutats, que ens donin visibilitat i reforcin la nostra marca”, explica Carlos Cánovas.

La línia B2B, que dona servei a més de 2.000 clients, és present en més de 45 països i s’ha convertit en la seva palanca per al creixement internacional. A més de distribuïdors a Europa, Calma House treballa amb clients a Xile, l’Argentina, Austràlia i Nova Zelanda. L’estil mediterrani que defineix la marca ha trobat bona acollida sobretot en mercats de costa.

Tot el disseny es fa al Barcelonès i la producció es concentra a l’Índia, la Xina i altres països asiàtics, amb una relació amb proveïdors que en molts casos supera les quatre dècades. “És el model que ens permet ser competitius en aquesta activitat econòmica que ha anat diversificant-se i agafant cada cop més presència internacional”, relata Cánovas.

Pel que fa al canal digital, la botiga en línia ha guanyat pes de manera progressiva. L’obertura recent de la plataforma europea els ha permès arribar a nous públics i, segons explica el director financer, ja factura al nivell de les botigues físiques de més volum. “Creiem que aquest canal ens pot ajudar per escalar el model sense els riscos associats a l’obertura física en mercats nous”, hi afegeix Manchón.

Ara bé, el projecte més ambiciós de Calma House per als propers exercicis és la creació d’un model de franquícies. Les previsions són posar en marxa la primera fase d’aquesta nova línia al llarg d’enguany, amb l’objectiu de portar la marca arreu del món mitjançant socis locals. “Estem preparant els manuals, protocols i materials necessaris perquè qualsevol emprenedor pugui replicar una botiga Calma House”, explica el director financer.

És la via que han escollit per fer escalar internacionalment sense haver d’assumir el risc immobiliari que actualment limita el creixement de les botigues pròpies. “Ara com ara, la complexitat del mercat immobiliari a les grans ciutats és el que acaba marcant les obertures”, confessa Manchón.

Així mateix, la firma no descarta obrir una botiga pròpia a Madrid, un mercat considerat estratègic, però manté un enfocament prudent. “Hi ha emplaçaments que només surten quan surten. No ens obsessiona la velocitat, sinó l’encert, així ens ha passat.”

Centre a Badalona

Calma House té una nau de 3.000 metres quadrats a Badalona que integra magatzems, oficines, showroom i centre logístic. Des d’allà es gestiona tot el procés: des del disseny i la logística del producte fins a l’embalatge i l’enviament. L’equip combina perfils joves formats en disseny amb professionals que acumulen dècades d’experiència en el sector tèxtil. El meu pare no passa ni un dia de la seva vida sense tocar tèxtil”, explica somrient Maria Manchón.

Així doncs, hi tenen moltes expectatives posades per al 2025, que, amb l’inici de la xarxa de franquícies i la consolidació del canal digital europeu, pot marcar un abans i un després en l’expansió d’aquesta empresa catalana que va començar amb coixins i ara vol vestir llars de tot el món.

Calma House
La companyia es va crear l’any 2015, quan les filles del matrimoni Manchón-Casado, fundadors de Textura, van acabar els estudis de disseny de moda.
6
milions d’euros de facturació
35
treballadors
2015
any de fundació


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]