Economia
El saló de les rebaixes
El Saló de l’Automòbil obre el cap de setmana que ve en un context de fortes promocions per intentar remuntar les vendes. 54 marques seran a la fira, deu més que el 2007
Amb caigudes de vendes de més del 40%, el sector del motor no ha tingut més remei que ajustar preus. El Saló de l’Automòbil obrirà les seves portes el cap de setmana que ve, el 9 de maig, fins al 17 del mateix mes, en un moment marcat per promocions històriques. Impost de matriculació gratuït, assegurança a tot risc inclosa, ajudes al finançament i, fins i tot, descomptes que arriben fins al 20% són les armes per vendre en un moment de molta reticència a fer compres de gran valor.
Les marques enquestades admeten que no tenen ofertes específiques per al Saló, però totes recorden que la política comercial dels últims temps es basa en rebaixes contínues. Segons la patronal del gremi de venedors, Fecavem, el descompte mitjà se situa –depenent dels models– entre el 10% i el 20%.
Nissan està d’acord amb aquests percentatges. Un portaveu de la firma indica que els seus concessionaris ofereixen aquests dies un Nissan Micra, que val uns 12.000 euros de mitjana, amb un descompte de gairebé 3.000 euros. “Són ofertes històriques, de manera que confiem que les vendes del Saló vagin molt bé malgrat la crisi”.
De fet, el certamen ha passat de penjar d’un fil a aconseguir xifres rècord. La decisió de la patronal de fabricants de no assistir-hi va fer perillar el Saló, però les ajudes que han rebut les marques els han fet replantejar la polèmica postura i finalment són 54 –deu més que el 2007– les que ja estan preparant els estands de Fira de Barcelona.
L’organització admet que els patrocinadors han estat “claus” per assegurar l’èxit del certamen, però deixa clar que “ni les marques vénen gratis ni hi ha subvencions públiques”. L’objectiu era aconseguir entre 20 i 30 milions per repartir entre les companyies. I és que la 90 edició del Saló de l’Automòbil s’ha declarat esdeveniment d’excepcional interès públic i això es tradueix en importants rebaixes fiscals. Els patrocinadors es desgraven el 90% de les aportacions en la quota de l’impost de societats.
Les marques enquestades admeten que no tenen ofertes específiques per al Saló, però totes recorden que la política comercial dels últims temps es basa en rebaixes contínues. Segons la patronal del gremi de venedors, Fecavem, el descompte mitjà se situa –depenent dels models– entre el 10% i el 20%.
Nissan està d’acord amb aquests percentatges. Un portaveu de la firma indica que els seus concessionaris ofereixen aquests dies un Nissan Micra, que val uns 12.000 euros de mitjana, amb un descompte de gairebé 3.000 euros. “Són ofertes històriques, de manera que confiem que les vendes del Saló vagin molt bé malgrat la crisi”.
De fet, el certamen ha passat de penjar d’un fil a aconseguir xifres rècord. La decisió de la patronal de fabricants de no assistir-hi va fer perillar el Saló, però les ajudes que han rebut les marques els han fet replantejar la polèmica postura i finalment són 54 –deu més que el 2007– les que ja estan preparant els estands de Fira de Barcelona.
L’organització admet que els patrocinadors han estat “claus” per assegurar l’èxit del certamen, però deixa clar que “ni les marques vénen gratis ni hi ha subvencions públiques”. L’objectiu era aconseguir entre 20 i 30 milions per repartir entre les companyies. I és que la 90 edició del Saló de l’Automòbil s’ha declarat esdeveniment d’excepcional interès públic i això es tradueix en importants rebaixes fiscals. Els patrocinadors es desgraven el 90% de les aportacions en la quota de l’impost de societats.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.