Economia

L'Ajuntament de Mataró proporciona contenidors per fer pisos de lloguer per a joves

Habitatge

La crisi econòmica afecta tots els àmbits de la soci­e­tat, però un dels que més l'està patint és el de l'habi­tatge. Així, molta gent que s'ha que­dat sense feina veu com, a con­seqüència d'això, se li com­plica la vida per pagar el llo­guer o la hipo­teca i es veu obli­gada a bus­car alter­na­ti­ves.

Aques­tes alter­na­ti­ves van des de can­viar les habi­tu­als parets d'una casa i d'un pis per les d'una auto­ca­ra­vana o una fur­go­neta fins a llo­gar habi­ta­ci­ons del mateix habi­tatge per comp­tar amb uns ingres­sos extres.

També han apa­re­gut ini­ci­a­ti­ves públi­ques sopre­nents, com ara la de l'Ajun­ta­ment de Mataró, que pro­por­ci­ona con­te­ni­dors de mer­ca­de­ries per fer-ne habi­tat­ges.

Les estruc­tu­res metàl·liques es pre­pa­ren en una fàbrica i només cal mun­tar-les sobre el ter­reny triat com si es tractés d'un joc de cons­trucció per a nens. A més, els preus dels llo­guers que es podrien ofe­rir rebai­xa­rien con­si­de­ra­ble­ment els de les últi­mes pro­mo­ci­ons d'habi­tatge pro­te­git de Mataró.

En les pròximes set­ma­nes, quan s'hagi apro­vat defi­ni­ti­va­ment el pla de millora urbana de la zona, s'encar­re­garà a un gabi­net d'arqui­tec­tes la redacció del pro­jecte cons­truc­tiu dels pisos-con­te­ni­dor.

La pro­moció, d'uns 90 habi­tat­ges d'entre 40 i 50 metres qua­drats, s'aixe­carà sobre un equi­pa­ment muni­ci­pal de cons­trucció tra­di­ci­o­nal que hi haurà a la planta baixa.

I és que, quan el preu dels pisos es va començar a dis­pa­rar, el con­sis­tori mares­menc va pen­sar en una fórmula per aba­ra­tir cos­tos i poder ofe­rir uns llo­guers asse­qui­bles als joves de la ciu­tat.

Ara, immer­sos en plena crisi econòmica, la fórmula con­ti­nua sent vàlida. Es tracta, ni més ni menys, que d'apro­fi­tar els exce­dents de con­te­ni­dors de mer­ca­de­ries del port de Bar­ce­lona per fer-ne habi­tat­ges.

Els ja popu­lar­ment cone­guts com a pisos-con­te­ni­dor supo­sen un estalvi d'entre el 30% i el 50% dels cos­tos de cons­trucció tra­di­ci­o­nal, ja que s'eli­mina el tre­ball in situ a l'obra.

 

 



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.