Economia
British i Texas fan una oferta de 3.700 milions per Iberia
Aquest projecte es compleix una de les exigències dels sindicats, que reclamaven la permanència d'un soci industrial
Iberia ja té una oferta de compra sobre la taula. British Airways va tancar ahir un acord amb Texas Pacific Group (TPG) i amb els fons espanyols Quercus, Inversiones Ibersuizas i Vista Capital per llançar una oferta conjunta sobre el 100 per cent de l'aerolínia, segons van informar fonts pròximes a l'operació. L'oferta suposarà una inversió de 3.700 milions d'euros, ja que no s'arribarà als 4 euros per acció a què aspirava la companyia.
De fet, els 3,92 euros per títol als quals va tancar ahir Iberia a borsa suposarien valorar l'empresa en 4.000 milions d'euros. Amb tot, en entrar a l'operació British, que ja té el 10% del capital, el cost total es redueix en una 300 milions d'euros, segons les fonts esmentades. La xifra global és superior a la que en un principi oferia TPG de 3,6 euros per títol, que representava una inversió de 3.413 milions d'euros.
En aquests moments, el nucli dur d'Iberia posseeix un 36,5% del capital de l'aerolínia, que està repartit entre British, que té un 10%, Caja Madrid (10%), BBVA (7,07%), Logista (6,49%), El Corte Inglés, (2,9%) i diversos fons i entitats financeres, que es reparteixen un altre 0,64%.
Amb l'acord assolit ahir, es garanteix l'espanyolitat d'Iberia, ja que els tres fons espanyols controlaran, si l'oferta tira endavant, el 51% de les accions, mentre que l'altre 49% estarà en mans de TPG i British. Això garanteix a Iberia que no perdrà les rutes entre Espanya i Amèrica Llatina, que estan entre les més rendibles del grup.
Entre els tres socis que s'afegeixen als dos grans grups, Quercus és un fons de capital risc del grup d'alimentació Agrolimen, que ja té el 20% de Clickair, l'aerolínia de baix cost d'Iberia. A l'empresa catalana pertanyen, entre d'altres, Gallina Blanca, Affinity i La Sirena.
Pel que fa a Ibersuizas, està present a FCC, La Seda de Barcelona, Hansa Urbana i Selenis, mentre que Vista Capital està formada al 50% per Banco Santander i el Royal Bank of Scotland.
Amb l'acord es compleix una de les exigències dels sindicats, que eren reticents a la presència només de fonts de capital risc i reclamaven la permanència d'un soci industrial, com és el cas de British Airways, per donar més credibilitat al projecte empresarial.
De fet, els 3,92 euros per títol als quals va tancar ahir Iberia a borsa suposarien valorar l'empresa en 4.000 milions d'euros. Amb tot, en entrar a l'operació British, que ja té el 10% del capital, el cost total es redueix en una 300 milions d'euros, segons les fonts esmentades. La xifra global és superior a la que en un principi oferia TPG de 3,6 euros per títol, que representava una inversió de 3.413 milions d'euros.
En aquests moments, el nucli dur d'Iberia posseeix un 36,5% del capital de l'aerolínia, que està repartit entre British, que té un 10%, Caja Madrid (10%), BBVA (7,07%), Logista (6,49%), El Corte Inglés, (2,9%) i diversos fons i entitats financeres, que es reparteixen un altre 0,64%.
Amb l'acord assolit ahir, es garanteix l'espanyolitat d'Iberia, ja que els tres fons espanyols controlaran, si l'oferta tira endavant, el 51% de les accions, mentre que l'altre 49% estarà en mans de TPG i British. Això garanteix a Iberia que no perdrà les rutes entre Espanya i Amèrica Llatina, que estan entre les més rendibles del grup.
Entre els tres socis que s'afegeixen als dos grans grups, Quercus és un fons de capital risc del grup d'alimentació Agrolimen, que ja té el 20% de Clickair, l'aerolínia de baix cost d'Iberia. A l'empresa catalana pertanyen, entre d'altres, Gallina Blanca, Affinity i La Sirena.
Pel que fa a Ibersuizas, està present a FCC, La Seda de Barcelona, Hansa Urbana i Selenis, mentre que Vista Capital està formada al 50% per Banco Santander i el Royal Bank of Scotland.
Amb l'acord es compleix una de les exigències dels sindicats, que eren reticents a la presència només de fonts de capital risc i reclamaven la permanència d'un soci industrial, com és el cas de British Airways, per donar més credibilitat al projecte empresarial.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.