Economia
Lara admet que "probablement" licitarà per Iberia
L’empresari José Manuel Lara, president de l’Editorial Planeta, va confirmar ahir el seu interès per comprar Iberia en assegurar que “provablement” ho farà “si hi ha un bon projecte” i envoltat d’altres socis.
Amb aquestes declaracions en la presentació del Premi Planeta, Lara va manifestar la seva posició per primer cop des que fa unes setmanes se’l va col·locar en una futura oferta al costat de l’empresari Juan Abelló i de l’aerolínia franco-holandesa Air France-KLM. Lara, però, no va voler confirmar si participarà d’aquesta oferta o d’alguna altra: “Provablement, en alguna hi serem”. La intenció de l’empresari, però, no és liderar una oferta sinó “donar suport” i “ajudar”, i va explicar també que en cap cas opta a gestionar la companyia.
Moment decisiu
Iberia viu ara un moment decisiu per al seu futur. S’han fet esperar els grups i inversors interessats en la companyia però han anat arribant. La confirmació de l’interès de Lara, màxim accionista també de l’aerolínia de baix cost Vueling a través de la societat Inversiones Hemisferio, posa de manifest que la companyia és llaminera.
Una mostra d’això és l’aparició, la setmana passada, de l’interès de diversos empresaris espanyols per liderar una oferta per fer-se amb Iberia. Al capdavant de la mateixa, l’expresident d’Iberia Javier Salas, i homes de negocis com José María Castellanos, exconseller delegat d’Inditex, i Miguel Zorita, expresident de Deloitte.
El que encara es desconeix, però, és el que val en realitat la companyia –o el que n’estan disposats a pagar–. Actualment, el valor a borsa d’Iberia és de 3.364 milions d’euros ja que divendres va tancar a 3,53 euros per acció, per sota dels 3,6 euros que ofereix en consorci liderat per Texas Pacific Group (TPG), l’únic que ha posat preu a l’aerolínia i que ha estat despreciat per Iberia, que el considera baix. En aquest grup hi ha un fons d’inversió català, Quercus, i dos espanyols, Ibersuizas i Vista Capital, i és el primer que ha de presentar formalment l’oferta per Iberia, cosa que succeirà, si es compleixen les previsions, aquest mateix mes.
British no invertirà
Precisament un dels socis d’aquest consorci, British Airways, ha reiterat que no té cap intenció d’augmentar la seva participació en l’aerolínia. En una entrevista publicada ahir pel diari Daily Telegraph, el president de la companyia britànica, Willie Walsh, explicava que vol reservar-se la capacitat financera per si sorgeix una altra operació. British és actualment el màxim accionista d’Iberia amb un 10% de les seves accions, participació que no augmentarà. L’oferta del consorci estaria liderada per TPG amb prop del 40%, mentre els tres fons espanyols aglutinarien poc més del 50%.
Amb aquestes declaracions en la presentació del Premi Planeta, Lara va manifestar la seva posició per primer cop des que fa unes setmanes se’l va col·locar en una futura oferta al costat de l’empresari Juan Abelló i de l’aerolínia franco-holandesa Air France-KLM. Lara, però, no va voler confirmar si participarà d’aquesta oferta o d’alguna altra: “Provablement, en alguna hi serem”. La intenció de l’empresari, però, no és liderar una oferta sinó “donar suport” i “ajudar”, i va explicar també que en cap cas opta a gestionar la companyia.
Moment decisiu
Iberia viu ara un moment decisiu per al seu futur. S’han fet esperar els grups i inversors interessats en la companyia però han anat arribant. La confirmació de l’interès de Lara, màxim accionista també de l’aerolínia de baix cost Vueling a través de la societat Inversiones Hemisferio, posa de manifest que la companyia és llaminera.
Una mostra d’això és l’aparició, la setmana passada, de l’interès de diversos empresaris espanyols per liderar una oferta per fer-se amb Iberia. Al capdavant de la mateixa, l’expresident d’Iberia Javier Salas, i homes de negocis com José María Castellanos, exconseller delegat d’Inditex, i Miguel Zorita, expresident de Deloitte.
El que encara es desconeix, però, és el que val en realitat la companyia –o el que n’estan disposats a pagar–. Actualment, el valor a borsa d’Iberia és de 3.364 milions d’euros ja que divendres va tancar a 3,53 euros per acció, per sota dels 3,6 euros que ofereix en consorci liderat per Texas Pacific Group (TPG), l’únic que ha posat preu a l’aerolínia i que ha estat despreciat per Iberia, que el considera baix. En aquest grup hi ha un fons d’inversió català, Quercus, i dos espanyols, Ibersuizas i Vista Capital, i és el primer que ha de presentar formalment l’oferta per Iberia, cosa que succeirà, si es compleixen les previsions, aquest mateix mes.
British no invertirà
Precisament un dels socis d’aquest consorci, British Airways, ha reiterat que no té cap intenció d’augmentar la seva participació en l’aerolínia. En una entrevista publicada ahir pel diari Daily Telegraph, el president de la companyia britànica, Willie Walsh, explicava que vol reservar-se la capacitat financera per si sorgeix una altra operació. British és actualment el màxim accionista d’Iberia amb un 10% de les seves accions, participació que no augmentarà. L’oferta del consorci estaria liderada per TPG amb prop del 40%, mentre els tres fons espanyols aglutinarien poc més del 50%.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.