Economia
Iberia redueix de 18 a 2 la seva oferta de vols del Prat a Europa
Cau al tercer lloc en el rànquing de companyies de laeroport català
Iberia ha complert la seva paraula d’abandonar de manera progressiva la seva presència a l’aeroport de Barcelona per centrar tots els seus esforços, inversions i atencions a Madrid-Barajas. De fet, en aquests moments des del Prat, i amb Iberia, només es pot volar a destins de l’Estat espanyol, ja que ha eliminat tots els internacionals, tret de París i Londres, que de moment encara els manté. Abans de la creació de Clickair, en tenia 18 cap a Europa. Això ha fet que a hores d’ara s’hagi convertit en la tercera companyia de les que operen a Barcelona en nombre de passatgers transportats, superada per Clickair i Spanair.
Menys de la meitat
Durant els quatre primers mesos d’aquest any ha transportat 1.129.999 passatgers, menys de la meitat, en concret 1.222.622, un 51,9%, dels 2.352.621 usuaris que va moure en el mateix període del 2007. Clickair, per la seva banda, ha passat de 593.149 usuaris el primer quadrimestre del 2007 a 1.517.667 d’ara, amb un increment del 60,9%. Spanair, companyia que pretén adquirir Iberia, es manté segona en nombre de passatgers amb 1.390.521 usuaris transportats aquest 2008 davant dels 1.264.609 dels quatre primers mesos del 2007, amb un increment del 9,1%.
Fonts d’Iberia li treuen importància a aquesta pèrdua de passatgers de Barcelona, ja que asseguren que la seva aposta, en destins internacionals, la tenen centrada en la seva filial Clickair. De fet, de les 32 rutes a l’estranger que ofereix la companyia de baix cost, la meitat, 16, han estat heretades d’Iberia. Destaquen destins tan significatius pels negocis com Frankfurt, Amsterdam, Milà, Roma o Zuric, per l’activitat política europea com Brussel·les o pel turisme com Venècia, Viena, Pisa, Marràqueix, Istanbul o Atenes.
La retirada d’Iberia de l’aeroport de Barcelona ha provocat, des de fa alguns mesos, retrets per part de polítics i empresaris, però la companyia espanyola no n’ha fet cas i segueix amb pas ferm amb el seu full de ruta. Si algú pretén viatjar a l’estranger amb Iberia, perquè prefereixi aquesta companyia abans que qualsevol altre, no li quedarà més remei que haver de fer escala a Madrid. Des de la capital espanyola, on Iberia hi té el seu hub, sí que podrà volar cap a tot el món i amb millors connexions horàries i més freqüències que les que ofereix Clickair des de Barcelona.
En aquest cas, Iberia no té en compte que els catalans, si volen anar cap a Europa, els suposa una pèrdua de temps, ja que han de passar gairebé sempre per Madrid. A més a més el president d’Iberia, Fernando Conte, es nega a establir vols directes cap a Àsia des de Barcelona.
Arguments
Afirma Conte que aquests vols s’han d’alimentar en un 50% amb passatgers procedents de diferents ciutats europees perquè des d’aquí no hi ha prou demanda per omplir-los. Com que aquests potencials clients han de retrocedir fins al Prat i, per tant, esmercen més temps, els vols asiàtics no surten a compte.
Menys de la meitat
Durant els quatre primers mesos d’aquest any ha transportat 1.129.999 passatgers, menys de la meitat, en concret 1.222.622, un 51,9%, dels 2.352.621 usuaris que va moure en el mateix període del 2007. Clickair, per la seva banda, ha passat de 593.149 usuaris el primer quadrimestre del 2007 a 1.517.667 d’ara, amb un increment del 60,9%. Spanair, companyia que pretén adquirir Iberia, es manté segona en nombre de passatgers amb 1.390.521 usuaris transportats aquest 2008 davant dels 1.264.609 dels quatre primers mesos del 2007, amb un increment del 9,1%.
Fonts d’Iberia li treuen importància a aquesta pèrdua de passatgers de Barcelona, ja que asseguren que la seva aposta, en destins internacionals, la tenen centrada en la seva filial Clickair. De fet, de les 32 rutes a l’estranger que ofereix la companyia de baix cost, la meitat, 16, han estat heretades d’Iberia. Destaquen destins tan significatius pels negocis com Frankfurt, Amsterdam, Milà, Roma o Zuric, per l’activitat política europea com Brussel·les o pel turisme com Venècia, Viena, Pisa, Marràqueix, Istanbul o Atenes.
La retirada d’Iberia de l’aeroport de Barcelona ha provocat, des de fa alguns mesos, retrets per part de polítics i empresaris, però la companyia espanyola no n’ha fet cas i segueix amb pas ferm amb el seu full de ruta. Si algú pretén viatjar a l’estranger amb Iberia, perquè prefereixi aquesta companyia abans que qualsevol altre, no li quedarà més remei que haver de fer escala a Madrid. Des de la capital espanyola, on Iberia hi té el seu hub, sí que podrà volar cap a tot el món i amb millors connexions horàries i més freqüències que les que ofereix Clickair des de Barcelona.
En aquest cas, Iberia no té en compte que els catalans, si volen anar cap a Europa, els suposa una pèrdua de temps, ja que han de passar gairebé sempre per Madrid. A més a més el president d’Iberia, Fernando Conte, es nega a establir vols directes cap a Àsia des de Barcelona.
Arguments
Afirma Conte que aquests vols s’han d’alimentar en un 50% amb passatgers procedents de diferents ciutats europees perquè des d’aquí no hi ha prou demanda per omplir-los. Com que aquests potencials clients han de retrocedir fins al Prat i, per tant, esmercen més temps, els vols asiàtics no surten a compte.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.