Economia
Fusió d'aerolínies
Aerolínies
Les aerolínies amb base a Barcelona Vueling i Clickair han comunicat a la CNMV que negocien "una fusió entre iguals". Durant les pròximes setmanes analitzaran "l'estructura de l'operació, les valoracions de les dues companyies i l'esquema de govern corporatiu".
Hemisferio, la societat patrimonial dels propietaris del Grupo Planeta, la família Lara, i accionista majoritària de Vueling, va reconèixer dilluns passat que mantenia converses de fusió amb diverses companyies. Les accions de Vueling van ser les que més van pujar aquell dia, un 6,36%, fins als 9,7 euros.
L'efecte Cercle
Com els de Vueling, els accionistes de Clickair (Iberia, Iberostar, Florentino Pérez, i les famílies Carulla, Fluxà i Serratosa) van decidir eixugar les pèrdues. El 2007 Vueling va perdre 63 milions (sis vegades més que l'exercici anterior) i Clickair entre 40 i 50 milions, a causa de la forta competència, la guerra de preus i l'escalada del preu del petroli.
El fet que molts dels implicats formin part de la junta del Cercle d'Economia (José Manuel Lara i Josep Piqué, de Vueling, i Artur Carulla i Carlos Losada, de Clickair) ha facilitat les converses. Les dues companyies juntes van transportar 10,7 milions de passatgers, tenen una flota de 47 avions i més de cent rutes. En total, totes dues juntes sumarien el 8,49% del tràfic aeri de l'Estat i serien la tercera aerolínia espanyola, per darrere d'Iberia i Spanair.
Entre els serrells que queden pendents hi ha la valoració de cada aerolínia. Clickair té uns costos un 30% inferiors, entre altres coses pel model de gestió i perquè té 700 empleats per 1.300 de Vueling.
Hemisferio, la societat patrimonial dels propietaris del Grupo Planeta, la família Lara, i accionista majoritària de Vueling, va reconèixer dilluns passat que mantenia converses de fusió amb diverses companyies. Les accions de Vueling van ser les que més van pujar aquell dia, un 6,36%, fins als 9,7 euros.
L'efecte Cercle
Com els de Vueling, els accionistes de Clickair (Iberia, Iberostar, Florentino Pérez, i les famílies Carulla, Fluxà i Serratosa) van decidir eixugar les pèrdues. El 2007 Vueling va perdre 63 milions (sis vegades més que l'exercici anterior) i Clickair entre 40 i 50 milions, a causa de la forta competència, la guerra de preus i l'escalada del preu del petroli.
El fet que molts dels implicats formin part de la junta del Cercle d'Economia (José Manuel Lara i Josep Piqué, de Vueling, i Artur Carulla i Carlos Losada, de Clickair) ha facilitat les converses. Les dues companyies juntes van transportar 10,7 milions de passatgers, tenen una flota de 47 avions i més de cent rutes. En total, totes dues juntes sumarien el 8,49% del tràfic aeri de l'Estat i serien la tercera aerolínia espanyola, per darrere d'Iberia i Spanair.
Entre els serrells que queden pendents hi ha la valoració de cada aerolínia. Clickair té uns costos un 30% inferiors, entre altres coses pel model de gestió i perquè té 700 empleats per 1.300 de Vueling.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.