Sense trens, amb la meitat d'avions i els busos acordats
El transport públic va complir els serveis mínims amb només algunes incidències puntuals
L'aeroport va funcionar gairebé amb normalitat al matí, però a la tarda es van cancel·lar tots els vols
La vaga es va desenvolupar sense grans sorpreses en el sector del transport. Trens, autobusos, mercaderies i avions es van veure afectats sense excepció pels efectes de la convocatòria sindical, però en diferent mesura en funció de cada mitjà. Pel que fa als trens, no hi va haver novetats d'última hora, i no va circular cap tren de mitjana distància a la línia entre Portbou i Barcelona, i les estacions de Girona i Figueres van estar obertes però amb la majoria de serveis tancats. Així es va repetir la situació de la vaga general del 2002, en què tampoc es va establir cap servei mínim que connectés Barcelona amb les comarques gironines. Pel que fa a Rodalies, allà sí que hi havia serveis mínims, que es van complir. Eren d'un 25% del servei entre dos quarts de set i dos quarts de deu del matí, i entre cinc i vuit del vespre. La línia de Blanes va funcionar correctament, mentre que la de Maçanet i Hostalric va patir alguns retards a primera hora per culpa d'objectes a la via.
Transport per carretera
Pel que fa al transport públic per carretera, també es van complir els serveis mínims previstos, que eren iguals que els de Rodalies. Això va afectar tant les línies urbanes com les interurbanes, i les úniques incidències van ser al matí, amb la presència de piquets en diverses de les estacions més importants, com Girona, Olot o Figueres. En aquest últim cas és on la situació va ser més crispada, i alguns dels autobusos van haver de sortir amb retard. En tot cas, els vehicles que van fer els serveis mínims anaven més buits del que és habitual. Del transport escolar, el problema va ser que el pacte només incloïa les zones rurals, sense especificar què s'havia d'entendre per aquesta definició, i algunes de les rutes es van poder fer, però d'altres es van haver de suspendre. El transport adaptat per a minusvàlids va funcionar amb normalitat. Pel que fa al seguiment de la vaga, des de Sarfa, per exemple, explicaven ahir que només s'hi havien apuntat un 2% dels treballadors, i que els que no tenien rutes de servei mínim van haver de fer ahir el dia de festa setmanal. Pel que fa al secretari general de l'Associació Transports Girona, Carlos A. Palacio, va destacar que bona part dels problemes van ser al matí, però que els serveis mínims es van poder complir amb normalitat. En transport de mercaderies, molts dels viatges ja s'havien avançat a principis de setmana. A part, hi va haver gasolineres que van decidir no omplir dipòsits.
L'aeroport, a mig gas
A l'aeroport de Girona, la presència de piquets va ser purament informativa, i a primera hora del matí. Ryanair havia anunciat que cancel·lava gairebé tots els vols, però al final la companyia va funcionar gairebé amb tota normalitat fins al migdia, i només es van quedar a terra les rutes amb aeroports de l'Estat espanyol, tret d'una hora al migdia en què no hi va haver cap vol. A partir de dos quarts de cinc de la tarda ja es van cancel·lar totes les operacions que quedaven. Un dels problemes va ser amb el personal de terra, que va fer que no es poguessin facturar maletes. L'altre va ser amb els transports, ja que les diferents línies que connecten l'aeroport amb Girona, Barcelona o la Costa Brava van fer els serveis mínims estipulats. Això va obligar molts viatgers a desplaçar-se amb taxi, o bé amb un cotxe de lloguer –les empreses del sector tenien ahir més cua del que és habitual–. Pel que fa al Prat, es van respectar els serveis mínims, i els piquets no van aconseguir paralitzar tota l'activitat, com ara la de comerços i taxistes, en part per l'alta presència policial.