Emprenedors

Moblant des de la xarxa

Quattria és la primera editora de mobles domèstics que ven a través d'internet

La intenció és
que els productes tinguin un valor diferencial

La passió pel disseny i el mobiliari, amb l'afegitó d'una situació laboral inestable en una empresa dedicada a la il·luminació que havia posat en marxa un expedient de regulació d'ocupació (ERO), va motivar l'enginyer tècnic en disseny industrial Ricard Mollón a iniciar el seu propi camí empresarial creant Quattria.com, la primera editora de mobiliari domèstic de disseny dedicada inicialment a la venda per internet. Després d'un temps per constituir la companyia i trobar el finançament per tirar-la endavant, que va arribar com en la majoria de casos de l'entorn familiar, Quattria va començar a ser operativa l'octubre del 2011 gràcies a l'aportació de sis socis més.

Des d'aleshores han posat al mercat un catàleg amb dotze gammes de productes funcionals, enginyosos, configurables, automuntables i que tenen “un valor diferencial”, explica Mollón. Bàsicament són taules de menjador o de centre, prestatgeries i mobles auxiliars com ara penjadors, paraigüers i revisters. Durant el 2012 l'empresa va anar fent les primeres vendes, la majoria de les quals a fora del país (95%), concretament als Estat Units, el Canadà, Austràlia o Holanda, on gràcies a la col·laboració amb una interiorista fins i tot han moblat part d'una empresa. De fet, els productes que venen estan a cavall entre el mercat domèstic i el sector d'oficines. En el temps que fa que funcionen Mollón ja té clar que amb el canal en línia no n'hi ha prou per fer créixer l'empresa, i que també han de desenvolupar els canals de venda tradicional, col·locant els productes a vendre en botigues i buscant que interioristes, decoradors i estudis d'arquitectura els facin de prescriptors i els recomanin als seus clients.

Mollón justifica la idea d'ampliar les vendes al canal tradicional pel fet que en determinats productes de més preu la cultura dels europeus, sobretot dels països mediterranis, encara es basa “a veure i tocar”, a diferència de la nord-americana. Té clar que quan l'empresa agafi notorietat en el canal tradicional, això ajudarà a incrementar les vendes a través de la xarxa. En aquests moments estan buscant agents comercials a Madrid, però aquest és un procés que és lent, perquè “hem d'explicar qui som i què fem” perquè aquests puguin “entendre-ho i transmetre-ho” a l'hora de vendre, explica Mollón.

nous talents.

Quattria també vol convertir-se en una plataforma per impulsar nous dissenyadors d'arreu del món, de “novells amb talent”, aprofitant que “no tenen oportunitats laborals en acabar la carrera”, explica Mollón. En un inici de l'activitat va ser l'empresa qui va anar a buscar aquests talents, als quals ofereixen quedar-se la propietat intel·lectual i l'autoria dels dissenys i Quattria es queda els drets d'explotació. Fruit d'aquests acords col·laboren amb l'estudi barceloní Gauzak, H2P Design Studio, Artik Project, els xilens Elemento Diseño i dissenyadors com ara Andreu Capdevila i Hiroshi Tsunoda. Com a editora de mobles, Quattria s'encarrega de la fabricació, la distribució i la comercialització dels productes. El mateix Mollón també té la seva línia de productes, com ara tres taules i l'estanteria Anita, que és un dels productes estel·lars del catàleg, consistent en lletres de metacrilat de deu mides i de diferents colors que es poden configurar i unir per formar paraules.

Mollón rebla la idea que els productes que s'ofereixen tenen característiques que els fan especials, sigui perquè són curosos i respectuosos amb el medi ambient, perquè tenen més d'una funció, són senzills i moderns, o perquè no és necessari cap eina per muntar-los, fet que facilita la seva venda per internet. La gamma de productes tenen un preu que oscil·la entre els 76 euros de l'estanteria minimalista Magda i els 2.700 euros de la taula de vidre de menjador Pili, ideada per Mollón. El mercat potencial són clients amb un poder adquisitiu mitjà i alt i que vulguin mobles diferents, però la idea també és trencar l'estereotip que qualsevol moble que s'aparti de la gamma que ven la multinacional sueca Ikea ha de ser molt car.

Una altra de les característiques de Quattria és que treballa amb fabricants i proveïdors de proximitat diferents en funció del material, “no per una qüestió nacionalista”, diu Mollón, sinó perquè els és més còmode i no els justifica encara fabricar fora.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.