Economia

Fujifilm s’escriu amb f de fotografia i ara també amb f de fertilitat

El grup ha reorientat la tecnologia i els productes químics que havia desenvolupat per al món de la imatge cap als tractaments d’esterilitat

L’any 2020, el volum de negoci al mercat espanyol va baixar un 14%

Des del passat mes d’abril, la multinacional japonesa Fujifilm ha obert una línia de negoci nova en el sector de la reproducció assistida en el mercat espanyol. Així ho ha explicat el director general de Fujifilm a Espanya i Portugal, Pedro Mesquita. La firma, creada fa 87 anys, ofereix tant equipament com productes químics per a les diverses etapes dels processos de reproducció in vitro, des de cultius cel·lulars fins a formulacions per a la immobilització de l’esperma, entre molts d’altres.

Tot i que la fotografia i les eines per als tractaments de fertilitat puguin semblar molt allunyats, Pedro Mesquita explica que Fujifilm és una empresa eminentment química, que desenvolupa productes i solucions de la imatge a partir de components químics i d’una tecnologia tant capdavantera com la nanotecnologia, que té aplicacions també en el camp mèdic i, específicament, en el dels tractaments de reproducció assistida. “Tenim eines per crear condicions molt pures i asèptiques, que és el que necessiten els especialistes en aquest camp”, diu Mesquita, que assegura que l’Estat espanyol és un mercat estratègic en aquesta àrea, perquè hi ha una llarga tradició en clíniques especialitzades en fertilitat i, a més, disposa d’una normativa molt menys restrictiva que en molts altres països del món.

Tot i que la marca Fujifilm encara perduri en l’imaginari col·lectiu com una firma vinculada a la fotografia, el cert és que en les darreres dècades l’aposta del grup japonès per l’àrea mèdica ha estat molt clara. De fet, en només vint anys, el negoci sanitari ha passat de representar el 12% del total de la facturació del grup a escala mundial, a un 45% de les vendes.

La diversificació ha estat, de fet, la clau de la supervivència de Fujifilm, després de l’esclat de la imatge digital l’any 2000. Recentment, la multinacional japonesa ha adquirit Hitachi Medical System, amb les aspiracions d’ampliar la cartera de l’àrea de diagnòstic per a la imatge (mamografia, rajos X, endoscòpies, etc.) amb intel·ligència artificial i noves tecnologies, així com altres tècniques com l’ultrasons i el TAC.

“El nostre objectiu és posicionar-nos entre les marques líders, i convertir-nos en el soci principal de la comunitat mèdica per prevenir i diagnosticar malalties”, afegeix.

Amb l’adquisició de Hitachi Medical System (que ha suposat una inversió global de 1.300 milions d’euros), la divisió de tecnologia sanitària de la corporació representarà un 48% de la seva xifra de negoci a escala global, mentre que la centrada en solucions per a impressió de documents es quedarà en un 39% i la de fotografia, en el 13% restant.

A l’estat espanyol, aquesta adquisició ha suposat un increment de la plantilla en 20 persones, que s’incorporen a l’equip de 60 professionals que ja tenien a l’àrea mèdica. En total el grup dona feina a 230 professionals entre l’Estat espanyol i Portugal i esperen tancar aquest any amb 15 més.

L’any 2020, en què la pandèmia va obligar a tancar comerços no essencials durant mesos i la major part de l’activitat als centres comercials es va aturar, la firma va patir una baixada del negoci del 14% a l’Estat espanyol i Portugal. Les bones xifres a l’àrea mèdica i a la d’impressió no van ser suficient per compensar la caiguda de l’àrea de negoci de fotografia i aparells electrònics.

Aquest exercici, però, esperen tancar-lo amb un creixement del 10% i assolir la xifra rodona de 100 milions de facturació entre els dos mercats de la península Ibèrica. “Per als propers anys, l’aposta de la companyia és seguir creixent en l’àrea mèdica, un pla estratègic que es va definir abans que la covid aparegués a les nostres vides”, matisa Mesquita.

Fujifilm també ha participat en la lluita contra la pandèmia. De fet, va ser contractada pels EUA per al desenvolupament d’una vacuna que ha estat aprovada per l’agència americana i la del Regne Unit.

D’origen japonès, la multinacional Fujifilm té més de 50 filials a tot Europa, on dona feina a 4.500 persones. A l’Estat espanyol, el grup va patir la baixada de l’activitat a causa de la pandèmia durant l’any 2020 i enguany espera recuperar les xifres de negoci que va registrar l’any 2019.
Facturació
100 M€
Treballadors
230
Any de fundació
1934


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia