Economia

Les caixes Penedès i Laietana aturen temporalment la fusió

El procés de fusió s'ha paralitzat per "guanyar temps i obtenir més informació", segons Caixa Penedès

Les cai­xes Penedès i Laie­tana han atu­rat tem­po­ral­ment les nego­ci­a­ci­ons del procés que les havia de con­ver­tir en una sola enti­tat, segons ha dit el direc­tor de Comu­ni­cació de Caixa Penedès, Albert Puig.

El procés de fusió s'ha para­lit­zat per "gua­nyar temps i obte­nir més infor­mació amb l'espe­rança d'asseure's una altra vegada a la taula de nego­ci­a­ci­ons i par­lar-ne més enda­vant".

Per això, dimarts que ve les dues enti­tats no reu­ni­ran els seus Con­sells d'Admi­nis­tració com estava pre­vist per fixar la quan­ti­tat a sol·lici­tar al Fons de Rees­truc­tu­ració d'Orde­nació Bancària (FROB). El ces­sa­ment de les nego­ci­a­ci­ons arriba gai­rebé un mes després que les dues cai­xes acor­des­sin ini­ciar un procés de fusió.

Per reu­nir con­sells admi­nis­tració havien d'estar enlles­tida la docu­men­tació admi­nis­tra­tiva, l'acord labo­ral que Caixa Penedès pre­veia tan­car aquest dilluns amb els tre­ba­lla­dors i la nego­ci­ació entre les dues enti­tats. Ha estat aquest ter­cer fac­tor el que ha obli­gat a atu­rar el procés.

Els con­sells d'admi­nis­tració de les cai­xes Laie­tana i Penedès van acor­dar ini­ciar un procés de nego­ci­ació per fusi­o­nar-se el pas­sat 25 de novem­bre.

Amb la fusió de les dues enti­tats, la nova caixa dis­po­sa­ria d'uns recur­sos pro­pis supe­ri­ors als 3.000 MEUR, ges­ti­o­na­ria un volum d'actius supe­rior als 32.000 MEUR i que dona­ria ser­vei a un mig milió i mig de cli­ents. Seria la ter­cera fusió de cai­xes que es du a terme a Cata­lu­nya aquest 2009, després de la unió de les cai­xes de Saba­dell amb Ter­rassa, Man­lleu i Girona; i de Cata­lu­nya amb Man­resa i Tar­ra­gona.

Reta­llada d'un 15% de les plan­ti­lles
La fusió de les dues cai­xes pre­veia que s'hau­rien de reduir en un 15% les plan­ti­lles de les dues enti­tats. En el major part dels casos, segons les dues enti­tats, hagues­sin estat pre­ju­bi­la­ci­ons.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.